REAL

Létezik egységes vállalkozói gondolkodásmód? - Reflexiók egy komplex értékelméleti megközelítés alapján = Is There a Homogenous Entrepreneurial Mindset? - Reflections based on a Complex Value-Theoretical Approach

Grünhut, Zoltán and Bodor, Ákos and Komlósi, Éva and Schepp, Zoltán (2024) Létezik egységes vállalkozói gondolkodásmód? - Reflexiók egy komplex értékelméleti megközelítés alapján = Is There a Homogenous Entrepreneurial Mindset? - Reflections based on a Complex Value-Theoretical Approach. VEZETÉSTUDOMÁNY : A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM HAVI SZAKFOLYÓIRATA, 55 (6). pp. 15-25. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
BCEVT_2024-615-252Grunhut.pdf
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (565kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a vállalkozáskutatás azon irányzatához kapcsolódik, amely a vállalkozóra mint egyéni tulajdonságokkal bíró ágensre koncentrál. Az írás áttekinti e megközelítés legfontosabb elméleteit, majd azok mondanivalóját a Shalom H. Schwartz nevéhez köthető értékkoncepcióhoz kapcsolja, amely – bizonyos korlátokkal - egymagában képes reflektálni az előbbiek tartalmára. A schwartzi koncepciót használva a tanulmány bemutatja, hogy a vállalkozóiság szempontjából fontos egyéni személyiségjegyek milyen értékválasztásokkal állnak összefüggésben. Az European Social Survey adatbázisára támaszkodva az empirikus rész négy sajátos vállalkozói gondolkodásmódot azonosít be az európai vállalkozók körében. This paper falls within the scope of entrepreneurship research focused on entrepreneurs as agents with individual personality traits. This paper first overviews the relevant literature – both early and current theories – of this research agenda. The main conceptual findings are then linked to the value theoretical framework developed by Shalom H. Schwartz, which seems to reflect, with limitations, on the basic content of these framings about entrepreneurial traits. Based on the Schwartzian background, this paper sheds light on the linkages among the individual value structures and specific personality traits considered important for entrepreneurial actors. The empirical portion used data from the European Social Survey to identify four distinct entrepreneurial mindsets among European entrepreneurs.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: vállalkozóiság, egyéni személyiségjegyek, Shalom H. Schwartz, alapvető emberi értékek, European Social Survey; entrepreneurship, individual personality traits, Shalom H. Schwartz, basic human values, European Social Survey
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD3 Labor / munkaügy > HD32 Labour economics / munkagazdaságtan
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 13 Jun 2024 14:01
Last Modified: 13 Jun 2024 14:26
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/197319

Actions (login required)

Edit Item Edit Item