Hofmeister Tóth, Ágnes and Neulinger, Ágnes (2021) Az idősek iránti attitűd és az idős fogyasztók ábrázolása a tv reklámokban Magyarországon. JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA, 10 (2). pp. 65-80. ISSN 0209-584X
|
Text
JelKep_2021_2__Hofmeister_Toth_Agnes__Neulinger_Agnes.pdf - Published Version Download (615kB) | Preview |
Abstract
Az idősek reklámokban való alulreprezentáltságát számos nemzetközi kutatás vizsgálta, valamint korábbi hazai vizsgálatok is megállapították az idősek társadalmi jelentőségéhez képest kisebb mértékű megjelenését. Az alulreprezentáltság mellett további probléma, hogy a reklámok gyakran negatív sztereotípiák mentén mutatják be az időseket, amely kedvezőtlenül befolyásolhatja az idős generáció társadalmi megítélését. Kutatásunkban arra kerestük a választ, hogy milyen az idősekről kialakult vélemény, milyen asszociációk kötődnek az idősekhez és az időskorhoz, valamint milyen a lakosság észlelése az idősek reklámokban való megjelenéséről. Eredményeinkben részletesen bemutatjuk az időskép pozitív, semleges és negatív vonásait, az időskornak tulajdonított értékeket, valamint a médiában megjelenő idősképet és ennek észlelését.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | idősek, média, attitűd, asszociációk, sztereotípiák, reklámok, kutatás |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés > HE2 Communications / hírközlés H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás H Social Sciences / társadalomtudományok > HT Communities. Classes. Races / társadalmi rétegződés Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Jun 2024 08:16 |
Last Modified: | 18 Jun 2024 08:17 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/197736 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |