Kapornaky, Mihály and Ujhelyi, Adrienn (2022) A digitális biztonság témájának megjelenítése a magyar online médiában: egy évet felölelő szentimentanalízis. JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA, 11 (3). pp. 55-64. ISSN 0209-584X
|
Text
JelKep_2022_3__Kapornaky_Mihaly__Ujhelyi_Adrienn.pdf - Published Version Download (804kB) | Preview |
Abstract
Jelen írás a digitális biztonság tágabb értelemben vett témakörének elterjedtségét vizsgálja a magyarnyelvű interneten. A social listening technikával végzett kutatás alapját válogatott kulcsszavak keresése és nagyméretű korpuszon végzett automatikus szöveganalitika jelentette. Az adatok forrásául a különféle típusú médiumok nyilvános tartalmai (cikkek, fórumbejegyzések, hozzászólások) szolgáltak. Az egyéves időtartamot felölelő, 27132 főképpen semleges érzelmi tónusú szöveges említést detektáló elemzés a téma jól mérhető jelenlétét mutatta ki az adatvédelmi irányelvek és szabályozások (pl. GDPR) jogi-bürokratikus nyelvezetű említéseinek egyértelmű mennyiségi dominanciájával. Emellett viszont gyakoriságukon túlmutató befolyással, jelentős eléréssel jelentek meg a felhasználók számára átélhetőbb, a fenyegetést, kockázatokat hangsúlyozó szövegek, legmarkánsabban a kibertámadások témaköre kapcsán.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | digitális biztonság, kiberbiztonság, privacy, online hírek, szentimentelemzés |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM3 Subsystems of global societies / társadalmi alrendszerek Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.625 Internet Science / internettudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Jun 2024 14:23 |
Last Modified: | 18 Jun 2024 14:23 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/197804 |
Actions (login required)
Edit Item |