REAL

Erőszakmentes kommunikáció a tanórán = Nonviolent Communication in the Classroom

Kovács, Ágota (2020) Erőszakmentes kommunikáció a tanórán = Nonviolent Communication in the Classroom. ANYANYELV-PEDAGÓGIA : LEKTORÁLT SZAKFOLYÓIRAT KUTATÓKNAK, OKTATÓKNAK, PEDAGÓGUSOKNAK, 13 (1). pp. 43-56. ISSN 2060-0623

[img] Text
Anyp_XIII_2020_1_4.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only

Download (575kB)

Abstract

A gyermekek személyiségfejlődésére különösen hátráltató hatással van a verbálisan agresszív légkör. Az iskola az egyik olyan hely, ahol a gyerekek a legtöbb időt töltik, így ez az intézmény befolyásolja leginkább a diákok jellemfejlődését. Ezért döntő szerepe van annak, hogy tanárként hogyan kommunikálunk, miként oldjuk meg a konfliktusokat a diákokkal, és ezáltal milyen mintát adunk nekik a felnőtt, érzelmileg intelligens beszédmódról. Létfontosságú, hogy az olyan családokból érkező gyermekek, akik ezt a mintát otthon nem kapták meg, az oktatásban új kommunikációs eszközökhöz jussanak. Ezt igyekszik támogatni annak a tréningnek a bemutatása, amely az erőszakmentes kommunikáció alapjait ismerteti meg a saját élményű tanulás segítségével egy csoportnyi kamasz gyerekkel. A bemutatott gyakorlatok kipróbálása hozzájárulhat ahhoz, hogy az osztályban egy konfliktusokat eredményesen kezelni tudó és egymással együttműködő közeg jöjjön létre. Verbal aggressiveness has a particularly hindering effect on children’s personality development. Since children spend most of their time at school, this institution has the most effect on students’ personality development. Therefore, it is of crucial importance how teachers communicate, solve conflicts with students and thus what example teachers set for students of an emotionally intelligent way of speech. It is essential that children with a family background where this example is not set at home would learn about this new way of communication at school. This idea is supported by the training that introduces the basics of nonviolent communication with the help of experience-based learning to a group of adolescents. Trying the presented exercises might contribute to creating a community that is able to cooperate and successfully manage conflicts.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: erőszakmentes kommunikáció, középiskola, konfliktuskezelés; nonviolent communication, secondary school, conflict management
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
Depositing User: Zsófia Zádori
Date Deposited: 19 Jun 2024 08:27
Last Modified: 19 Jun 2024 08:27
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/197838

Actions (login required)

Edit Item Edit Item