REAL

Utópikus képzés: Edward Gordon Craig és Eugenio Barba titkai, „iskolái” és kontinensei

Gough, Richard (2022) Utópikus képzés: Edward Gordon Craig és Eugenio Barba titkai, „iskolái” és kontinensei. URÁNIA : INTERDISZCIPLINÁRIS FOLYÓIRAT, 2 (2). pp. 34-71. ISSN 2786-3255 (nyomtatott); 2939-5291 (elektronikus)

[img]
Preview
Text
Urania_2022-02_HUN_p034-071_TAN_Gough_DOI.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (589kB) | Preview

Abstract

A tanulmány Edward Gordon Craig és Eugenio Barba hatását vizsgálja a globális előadóművészeti színtéren. Életművük, filozófiájuk és pedagógiai megközelítéseik alapos vizsgálata révén feltárja művészeti örökségük rejtett kincseit. Az általuk alapított „iskolák” mint átalakító felfedezés és kreativitás birodalmai megközelítését tanulmányozva kiemeli utópikus vízióikat, melyek kultúrális határokon és kontinenseken átnyúlóak voltak. Az ő titkaik, ‚iskoláik,’ és világméretű hatásuk megismerése által hozzájárul a színház fejlődésének mélyebb megértéséhez, valamint örökségéhez.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: színház, Edward Gordon Craig, Eugenio Barba, képzés, innováció, befolyás
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN2000 Dramatic representation. The Theater / színházművészet
Depositing User: Melinda Danyi
Date Deposited: 20 Jun 2024 07:29
Last Modified: 20 Jun 2024 07:29
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/197966

Actions (login required)

Edit Item Edit Item