Gough, Richard (2022) Utópikus képzés: Edward Gordon Craig és Eugenio Barba titkai, „iskolái” és kontinensei. URÁNIA: INTERDISZCIPLINÁRIS FOLYÓIRAT : SZÍNHÁZ, MOZGÓKÉP, MÉDIA, 2 (2). pp. 34-71. ISSN 2786-3255 (Nyomtatott), 2939-5291 (Online)
|
Text
Urania_2022-02_HUN_p034-071_TAN_Gough_DOI.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (589kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány Edward Gordon Craig és Eugenio Barba hatását vizsgálja a globális előadóművészeti színtéren. Életművük, filozófiájuk és pedagógiai megközelítéseik alapos vizsgálata révén feltárja művészeti örökségük rejtett kincseit. Az általuk alapított „iskolák” mint átalakító felfedezés és kreativitás birodalmai megközelítését tanulmányozva kiemeli utópikus vízióikat, melyek kultúrális határokon és kontinenseken átnyúlóak voltak. Az ő titkaik, ‚iskoláik,’ és világméretű hatásuk megismerése által hozzájárul a színház fejlődésének mélyebb megértéséhez, valamint örökségéhez.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | színház, Edward Gordon Craig, Eugenio Barba, képzés, innováció, befolyás |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN2000 Dramatic representation. The Theater / színházművészet |
Depositing User: | Melinda Danyi |
Date Deposited: | 20 Jun 2024 07:29 |
Last Modified: | 23 Sep 2024 08:15 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/197966 |
Actions (login required)
Edit Item |