Szőke, Brigitta and Bakos-Tóth, Eszter Ilona (2024) Pénzügyi ismeretek oktatása és a pénzügyi tudatosság összefüggései 2. HUMÁN INNOVÁCIÓS SZEMLE, 15 (1). pp. 151-161. ISSN 2062-0292
|
Text
HISZ_2024_1-151-161.pdf Download (418kB) | Preview |
Abstract
Jelen cikkünk a 2023-as kutatásunk folytatása, amelyben a pénzügyi kultúra formálásának lehetőségeit vizsgáltuk az információs és kommunikációs technológiákkal az oktatásban. Ebben a publikációban a pénzügyi-gazdasági ismeretek oktatása és a pénzügyi tudatosság összefüggéseire keressük a választ. Az oktatóknak kiemelt feladatunk van abban, hogy elősegítsék a pénzügyi ismeretek elsajátítását, felhívják a tanulók figyelmét arra, hogy minden döntésüknek – közvetlenül vagy közvetve – van financiális vonatkozása, továbbá abban, hogy minél több gyakorlati, szemléletes példával, esettanulmányokkal összekapcsolva magasabb szintre emeljék a tanulók pénzügyi jártasságát annak érdekében, hogy megfontolt és észszerű döntéseket tudjanak hozni a pénzügyeikről. Fontos, hogy az élet korai szakaszában, lehetőleg már az iskolában kiépítésre kerüljenek a pénzügyi kompetenciák. Az iskolai képzésekbe integrált pénzügyi oktatásokkal elősegíthető, hogy a következő nemzedék releváns pénzügyi ismeretekre és magabiztosságra tegyen szert.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 28 Jun 2024 11:10 |
Last Modified: | 28 Jun 2024 11:10 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/198959 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |