Janurik, Tímea (2024) A tanári professzió értelmezése Finnországban, különös tekintettel az iskolai zenetanárok helyzetére. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio paedagogica, 45. pp. 45-53. ISSN 26309742
|
Text
1_3_Janurik Tímea.pdf - Published Version Download (606kB) | Preview |
Abstract
Finnország oktatása a nemzetközi tanulói felmérések (IEA, PISA) kimagasló eredményeinek hatására a kutatók fókuszába került, számos magyar tanulmány is vizsgálta sikerességük okát (Baranyi – Nagy, 2020; Mihály, 2009; Perjés, 2014). További kutatásokkal keresik a pedagógusképzők a sikeres tanítás-tanulási folyamat okát, így a tanári felkészítést és a tanügyi dokumentumokat vizsgálják (Falus, 2011; Hunya, 2016; Iivonen, 2016; Kálmán; 2016; Kálmán, 2011). Csíkos (2012) megállapítása szerint az ország tanulói eredményei összefüggésben lehetnek társadalmi-oktatáspolitikai jellemzőkkel, melyből kiemelendő a finn pedagógusképzés kutatásorientált alapelve.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák L Education / oktatás > LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa M Music and Books on Music / zene, szövegkönyvek, kották > M1 Music / zene |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 05 Jul 2024 08:21 |
Last Modified: | 05 Jul 2024 08:21 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/199330 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |