REAL

Items where Subject is "L Education / oktatás > LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | C | D | F | G | H | I | J | K | L | M | P | S | T | U | V | W | Z | Ó
Number of items at this level: 66.

A

Ale Ebrahim, Nader and Ahmed, Shamsuddin and Taha, Zahari (2011) Virtual R&D Teams: A potential growth of education-industry collaboration. Academic Leadership Journal, 9 (4). pp. 1-5. ISSN 1533-7812

B

Bocsi, Veronika (2020) Hallgatói szocializáció - oktatói szemmel. Különleges Bánásmód, 6 (2). pp. 19-33. ISSN 2498-5368

Bocsi, Veronika (2020) Students' conceptions of intellectual roles and the effects of higher education. Bulgarian Journal of Science and Educational Policy, 14 (2). pp. 437-461. ISSN 1313-1958

Bús, Enikő (2015) Tanárképzés Finnországban. ISKOLAKULTÚRA, 25 (11). pp. 17-28. ISSN 1215-5233

C

Csepregi, Zoltán (2015) Iskolázás a reformáció századában. A magyarországi iskolázás a reformáció századában (1540–1610) a wittenbergi ordinációs anyakönyvek tanúsága alapján. In: Teológia és oktatás. Luther Kiadó, Budapest, pp. 53-70. ISBN 978-963-9979-29-1

Csernicskó, István and Melnyik, Svitlana (2012) Освіта мовних меншин України. In: Західноканадський збірник VI. Kanads'ke naukove tovarystvo im.T.G.Shevchenko, Edmonton, pp. 386-402.

Cserti Csapó, Tibor (2019) Az uniós roma oktatáspolitika – magyar tanulságok. EDUCATIO, 28 (1). pp. 58-74. ISSN 1216-3384

D

Dostál, Jakub and Kéri, Anita (2021) The economic dimension of international students' volunteering – Opportunities for Central Europe. Hungarian Educational Research Journal, 10 (4). pp. 327-345. ISSN 2064-2199

F

Forray R., Katalin (2021) Romani catching up in East-Central Europe: Alternative strategies. Hungarian Educational Research Journal, 11 (2). pp. 210-217. ISSN 2064-2199

Fórizs, Sándor and Mészáros, Bence (2021) Rendőrtisztképzés az Európai Unió néhány országában, jó gyakorlatok. MAGYAR RENDÉSZET, 21 (KSZ). pp. 123-152. ISSN 1586-2895 (nyomtatott); 1787-050X (elektronikus)

G

Gadár, László and Kosztyán, Zsolt Tibor and Telcs, András and Abonyi, János (2020) A multilayer and spatial description of the Erasmus mobility network. SCIENTIFIC DATA, 7. ISSN 2052-4463

Gazda, István (2018) Semmelweis Ignác és kortársai. Természet Világa, 149 (10). pp. 464-468. ISSN 0040-3717

Golovics, József and Veres, Pál (2020) Felsőoktatás és globalizáció. Egy tranzakciósköltség-alapú megközelítés = Higher Education and Globalization A Transaction Cost Approach. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 16 (4-6). pp. 186-199. ISSN 1786-6553

H

Habók, Anita (2015) Tanárképzés Németországban. ISKOLAKULTÚRA, 25 (11). pp. 29-43. ISSN 1215-5233

Haraszti Szabó, Péter and Kelényi, Borbála and Szögi, László (2016) Magyarországi diákok a Prágai és Krakkói Egyetemeken 1348–1525. Magyarországi diákok a középkori egyetemeken, I (2). MTA ELTE Egyetemtörténeti Kutatócsoport, Budapest. ISBN 978-963-284-772-6

Hegedűsné Dudás, Dominika (2024) Az angliai tanári professzió és a logopédiai ellátás helyzete. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio paedagogica, 45. pp. 29-44. ISSN 26309742

Herdon, Miklós and Kovács, György and Tamás, János and Várallyai, László (1996) Térinformatikai oktatás és infrastruktúrafejlesztés a DATE-n. In: Informatika a felsőoktatásban 96 - Networkshop 96. Debreceni Egyetem, Debrecen, pp. 611-617. ISBN 963-0470-25-X

Horváth, Zsolt K. (2018) Köznevelés és demokratikus értékpolitika. Emancipáció és igazságosság a második világháború utáni oktatáspolitikában. Új Egyenlőség.

Horváth, Zsolt K. (2018) The Production of Creativity. The politics of Ferenc Mérei’s psychological and educational approach. In: Creativity Exercises. Sternberg Press, Berlin - Leipzig. (Submitted)

Horváth, Zsolt K. (2018) A kreativitás termelése. Esztétikai nevelés és az érzéki pedagógiai fejlesztése: Mérei Ferenc. Prae. ISSN 1585-5112

Horváth, Zsuzsanna (2022) Tanügyi válság: működészavar vagy perspektíva? EDUCATIO, 31 (1). pp. 144-150. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)

Hrubos, Ildikó (2019) Az európai felsőoktatási térség létrehozása mint az Európai Unió felsőoktatás-politikájának központi eleme. EDUCATIO, 28 (1). pp. 75-90. ISSN 1216-3384

I

Ittzés, Gábor (2014) Reformáció és kultúra: Luther, Melanchthon és Arisztotelész a wittenbergi egyetemen a XVI. század elején I. Keresztyén Igazság, 102.sz (2014/2). pp. 21-30. ISSN 0865-2163

J

Janurik, Tímea (2024) A tanári professzió értelmezése Finnországban, különös tekintettel az iskolai zenetanárok helyzetére. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio paedagogica, 45. pp. 45-53. ISSN 26309742

Jung, J. and Orlikowski, L. and Henricot, B. and Abad-Campos, P. and Aday, A. G. and Bakonyi, József (2015) Widespread Phytophthora infestations in European nurseries put forest, semi-natural and horticultural ecosystems at high risk of Phytophthora diseases. FOREST PATHOLOGY. pp. 1-30. ISSN 1437-4781

K

Kandikó, József and B. Varga, Judit (2017) A Successful Programme to Help Hungarian Intellectuals Beyond the Border. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 13 (Spec.). pp. 281-294. ISSN 1786-6553

Keller, Tamás (2018) Dare to Dream: A Vignette Survey on Self-Selection in Secondary Education Track Choice. Sociological Research Online. ISSN 1360-7804

Kelényi, Borbála (2017) Krakkótól Wittenbergig. Magyarországi hallgatók a krakkói, bécsi és wittenbergi egyetemeken a 16. században. GERUNDIUM: EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 8 (1). pp. 23-50. ISSN 2061-5132

Kosztyán, Zsolt Tibor and Csányi, Vivien Valéria and Banász, Zsuzsanna and Telcs, András (2020) A magyar, német és belga felsőoktatási intézmények eredményessége. EDUCATIO, 29 (4). pp. 618-633. ISSN 1216-3384

Kosztyán, Zsolt Tibor and Fehérvölgyi, Beáta and Csizmadia, Tibor and Kerekes, Kinga (2021) Investigating collaborative and mobility networks: reflections on the core missions of universities. SCIENTOMETRICS, 126 (4). pp. 3551-3564. ISSN 0138-9130

Kovács, Anett Jolán (2018) A nem formális környezetben megszerzett tanulási eredmények validációja terén történt változások Európában 2014-2016 között. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (1). pp. 37-46. ISSN 1589-519X

Kováts, Gergely (2019) The bologna reform in Hungary. In: Higher Education System Reform. An International Comparison after Twenty Years of Bologna. Brill Sense, Leiden - Boston, pp. 197-218. ISBN 978-90-04-40010-8

Krahl, Ina and Schwitzky, Elisabeth and Siewert, Christian (2019) Cherry growing in Germany, science and education - a field trip summary. ECOCYCLES, 5 (2). pp. 39-43. ISSN 2416-2140

Kucherenko, Diana (2017) Integration of the Ukrainian Higher Education Into the Global Educational Space. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 13 (4-6). pp. 375-379. ISSN 1786-6553

L

Lakatos, Péter Levente (2021) Helsinkitől – Bolognán át – Rómáig : Felsőoktatási harmonizációs törekvések és reformfolyamatok Európában = From Helsinki – Through Bologna – To Rome : Higher Education Harmonisation Efforts and Reform Processes in Europe. EURÓPAI TÜKÖR : A NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 24 (2). pp. 91-99. ISSN 1416-6151 (nyomtatott); 2560-287X (elektronikus)

Lannert, Judit (2019) Az uniós források felhasználásának tanulságai a közoktatásban a nemzetközi és hazai szakirodalom tükrében. EDUCATIO, 28 (1). pp. 91-104. ISSN 1216-3384

Lőrincz, Gábor (2021) Identitásjelölő elemek egy délnyugat-szlovákiai kisváros oktatási intézményeinek nyelvi tájképében = Identity Markers in the Schoolscape of a Small Town in South West Slovakia. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE : SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (47). pp. 61-71. ISSN 2631-0198

M

Markója, Csilla (2021) Everyday life at the Dvořák Seminar, on the basis of contemporary sources : Addenda to the history of the Vienna School of Art History. JOURNAL OF ART HISTORIOGRAPHY (25). ISSN 2042-4752

Markója, Csilla (2021) Under the Wings of the Turul. Anna Zádor and Antal Hekler. Enigma (102). ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István (2015) Mannheim Károly és Zerkowitz Hanna levelei Wilde Jánosnak. Enigma, 21 (84). pp. 69-73. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István (2015) Tolnai Károly levelei Wilde Jánosnak. Enigma, 21 (84). pp. 74-83. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István (2015) Wilde János családjának írt levelei 1922-1923. Enigma, 21 (85). pp. 11-75. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István (2015) Wilde János családjának írt levelei, 1915-1917. Enigma, 21 (83). pp. 92-134. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István (2015) Wilde János családjának írt levelei, 1920-1921. Enigma, 21 (84). pp. 125-174. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István (2015) Éber László és Hoffmann Edith levelei Wilde Jánosnak. Enigma, 21 (84). pp. 30-44. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István and Hessky, Orsolya (2015) Az utolsó humanista. Enigma, 21 (85). pp. 76-80. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István and Hessky, Orsolya (2015) A Dvorák Verein. A bécsi művészettörténeti iskolát támogató egyesület szabályzata, 1920. Enigma, 21 (84). pp. 24-26. ISSN 1218-8069

Mester, Béla (2000) Mi(ke)t értünk ma az „egyetem” szón? Magyar Kisebbség : Nemzetpolitikai Szemle, 6 (2). pp. 27-33. ISSN 1224-2292

Morris, Charlotte and Parada, Filomena and Moreau, Marie-Pierre and Paksi, Veronika and Read, Barbara and Sautier, Marie and Tardos, Katalin (2024) Gender Inequity and Precarity in European Neoliberal Academia. Working Papers on University Reform (WP41). Aarhus University, Danish School of Education, Copenhagen. ISBN 9788776844394

P

Pallay, Katalin (2024) Szülői bevonódás Kárpátalja magyar tannyelvű iskoláiban : egy empirikus vizsgálat eredményei az ukrajnai magyar szülők körében. ÖNKÉNTES SZEMLE, 4 (3). pp. 110-128. ISSN 2786-0620

Papp Z., Attila and Csata, Zsombor (2013) Aranymetszés 2013 : Külhoni magyar doktoranduszok a Kárpát-medencében. Gondolat, Budapest. ISBN 9789636934972

Petró, Csilla and Juhász, Lilla Mária and Reis, Pedro (2015) Virtual learning all over the World. Good practice from Portugal. PRO PUBLICO BONO: MAGYAR KÖZIGAZGATÁS, 4. pp. 133-145. ISSN 2063-9058

Pásztor, Enikő (2018) A német nemzetiségi óvodapedagógus professzió új kihívásai. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (1). pp. 149-158. ISSN 1589-519X

S

Sütő, Zsuzsanna (2021) A lemorzsolódás és a perzisztencia hatástényezői Közép-Európa kisebbségi magyar felsőoktatási intézményeiben. REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM, 29 (4). pp. 109-127. ISSN 0865-557X

T

Todor, Imre (2019) Iskolaválasztás kisebbségben szektorközi összehasonlításban (Székelyföld példája). REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM, 27 (4). pp. 73-105. ISSN 0865-557X

Todor, Imre (2024) Szülői önkéntesség az erdélyi magyar tannyelvű iskolákban. ÖNKÉNTES SZEMLE, 4 (3). pp. 92-109. ISSN 2786-0620

Torotcoi, Simona (2021) Bachelor’s and Master’s degrees: One and the same thing? A case study of implementing the degree system in Romania. Hungarian Educational Research Journal, 10 (4). pp. 401-415. ISSN 2064-2199

Troelsen, Rie (2021) How to operationalise holistic academic development – The case of a Danish center for teaching and learning. Hungarian Educational Research Journal, 11 (3). pp. 254-261. ISSN 2064-2199

U

Ugrai, János (2012) A két Ratio közép-európai kontextusban. Az oktatáspolitika megszületése Közép-Európa néhány országában = The Two Ratios in Central-Europeans Context. The Birth of the Educational Politics in Some of The Central-European Countries. Project Report. OTKA.

V

Velkey, Kristóf (2015) A lengyel oktatási reform a PISA vizsgálatok tükrében. ISKOLAKULTÚRA, 25 (4). pp. 92-110. ISSN 1215-5233

Vlk, Aleš and Fojt, Otakar and Stanzel, Jiří (2021) Performance of public R&D systems: Case study of Visegrad countries. Hungarian Educational Research Journal, 10 (4). pp. 370-381. ISSN 2064-2199

W

Wopera, Zsuzsa (2013) A szokásos tartózkodási hely meghatározása a határon átnyúló tartási ügyekben és egyes hágai instrumentumok joggyakorlatában. Európai Jog, 13 (2). pp. 1-10. ISSN 1587-2769

Wopera, Zsuzsa (2013) A szokásos tartózkodási hely meghatározásának kritériumai a határon átnyúló házassági- és szülői felelősséggel kapcsolatos ügyekben. Európai Jog, 13 (2). pp. 1-10. ISSN 1587-2769

Z

Zagir, Togtokhmaa and Mandel, Kinga Magdolna (2020) Competences of adult learning facilitators in Europe: Analyses of five European research projects. Hungarian Educational Research Journal, 10 (2). pp. 155-171. ISSN 2064-2199

Ó

Óhidy, Andrea (2017) Migráns hátterű tanulók iskolai inklúziója a németországi iskolapedagógiai diskurzusban. EDUCATIO, 26 (3). pp. 431-440. ISSN 1216-3384

Óhidy, Andrea and Comes, Nadine and Pikula, Norbert (2020) Mentoring programmes for disadvantaged children in selected European countries. Hungarian Educational Research Journal, 10 (3). pp. 180-188. ISSN 2064-2199

This list was generated on Sat Jan 11 05:23:10 2025 CET.