REAL

Items where Subject is "L Education / oktatás > LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | C | D | F | G | H | I | J | K | L | M | P | S | T | U | V | W | Z | Ó
Number of items at this level: 65.

A

Ale Ebrahim, Nader and Ahmed, Shamsuddin and Taha, Zahari (2011) Virtual R&D Teams: A potential growth of education-industry collaboration. Academic Leadership Journal, 9 (4). pp. 1-5. ISSN 1533-7812

B

Bocsi, Veronika (2020) Hallgatói szocializáció - oktatói szemmel. Különleges Bánásmód, 6 (2). pp. 19-33. ISSN 2498-5368

Bocsi, Veronika (2020) Students' conceptions of intellectual roles and the effects of higher education. Bulgarian Journal of Science and Educational Policy, 14 (2). pp. 437-461. ISSN 1313-1958

Bús, Enikő (2015) Tanárképzés Finnországban. ISKOLAKULTÚRA, 25 (11). pp. 17-28. ISSN 1215-5233

C

Csepregi, Zoltán (2015) Iskolázás a reformáció századában. A magyarországi iskolázás a reformáció századában (1540–1610) a wittenbergi ordinációs anyakönyvek tanúsága alapján. In: Teológia és oktatás. Luther Kiadó, Budapest, pp. 53-70. ISBN 978-963-9979-29-1

Csernicskó, István and Melnyik, Svitlana (2012) Освіта мовних меншин України. In: Західноканадський збірник VI. Kanads'ke naukove tovarystvo im.T.G.Shevchenko, Edmonton, pp. 386-402.

Cserti Csapó, Tibor (2019) Az uniós roma oktatáspolitika – magyar tanulságok. EDUCATIO, 28 (1). pp. 58-74. ISSN 1216-3384

D

Dostál, Jakub and Kéri, Anita (2021) The economic dimension of international students' volunteering – Opportunities for Central Europe. Hungarian Educational Research Journal, 10 (4). pp. 327-345. ISSN 2064-2199

F

Forray R., Katalin (2021) Romani catching up in East-Central Europe: Alternative strategies. Hungarian Educational Research Journal, 11 (2). pp. 210-217. ISSN 2064-2199

Fórizs, Sándor and Mészáros, Bence (2021) Rendőrtisztképzés az Európai Unió néhány országában, jó gyakorlatok. MAGYAR RENDÉSZET, 21 (KSZ). pp. 123-152. ISSN 1586-2895 (nyomtatott); 1787-050X (elektronikus)

G

Gadár, László and Kosztyán, Zsolt Tibor and Telcs, András and Abonyi, János (2020) A multilayer and spatial description of the Erasmus mobility network. SCIENTIFIC DATA, 7. ISSN 2052-4463

Gazda, István (2018) Semmelweis Ignác és kortársai. Természet Világa, 149 (10). pp. 464-468. ISSN 0040-3717

Golovics, József and Veres, Pál (2020) Felsőoktatás és globalizáció. Egy tranzakciósköltség-alapú megközelítés = Higher Education and Globalization A Transaction Cost Approach. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 16 (4-6). pp. 186-199. ISSN 1786-6553

H

Habók, Anita (2015) Tanárképzés Németországban. ISKOLAKULTÚRA, 25 (11). pp. 29-43. ISSN 1215-5233

Haraszti Szabó, Péter and Kelényi, Borbála and Szögi, László (2016) Magyarországi diákok a Prágai és Krakkói Egyetemeken 1348–1525. Magyarországi diákok a középkori egyetemeken, I (2). MTA ELTE Egyetemtörténeti Kutatócsoport, Budapest. ISBN 978-963-284-772-6

Hegedűsné Dudás, Dominika (2024) Az angliai tanári professzió és a logopédiai ellátás helyzete. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio paedagogica, 45. pp. 29-44. ISSN 26309742

Herdon, Miklós and Kovács, György and Tamás, János and Várallyai, László (1996) Térinformatikai oktatás és infrastruktúrafejlesztés a DATE-n. In: Informatika a felsőoktatásban 96 - Networkshop 96. Debreceni Egyetem, Debrecen, pp. 611-617. ISBN 963-0470-25-X

Horváth, Zsolt K. (2018) Köznevelés és demokratikus értékpolitika. Emancipáció és igazságosság a második világháború utáni oktatáspolitikában. Új Egyenlőség.

Horváth, Zsolt K. (2018) The Production of Creativity. The politics of Ferenc Mérei’s psychological and educational approach. In: Creativity Exercises. Sternberg Press, Berlin - Leipzig. (Submitted)

Horváth, Zsolt K. (2018) A kreativitás termelése. Esztétikai nevelés és az érzéki pedagógiai fejlesztése: Mérei Ferenc. Prae. ISSN 1585-5112

Horváth, Zsuzsanna (2022) Tanügyi válság: működészavar vagy perspektíva? EDUCATIO, 31 (1). pp. 144-150. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)

Hrubos, Ildikó (2019) Az európai felsőoktatási térség létrehozása mint az Európai Unió felsőoktatás-politikájának központi eleme. EDUCATIO, 28 (1). pp. 75-90. ISSN 1216-3384

I

Ittzés, Gábor (2014) Reformáció és kultúra: Luther, Melanchthon és Arisztotelész a wittenbergi egyetemen a XVI. század elején I. Keresztyén Igazság, 102.sz (2014/2). pp. 21-30. ISSN 0865-2163

J

Janurik, Tímea (2024) A tanári professzió értelmezése Finnországban, különös tekintettel az iskolai zenetanárok helyzetére. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio paedagogica, 45. pp. 45-53. ISSN 26309742

Jung, J. and Orlikowski, L. and Henricot, B. and Abad-Campos, P. and Aday, A. G. and Bakonyi, József (2015) Widespread Phytophthora infestations in European nurseries put forest, semi-natural and horticultural ecosystems at high risk of Phytophthora diseases. FOREST PATHOLOGY. pp. 1-30. ISSN 1437-4781

K

Kandikó, József and B. Varga, Judit (2017) A Successful Programme to Help Hungarian Intellectuals Beyond the Border. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 13 (Spec.). pp. 281-294. ISSN 1786-6553

Keller, Tamás (2018) Dare to Dream: A Vignette Survey on Self-Selection in Secondary Education Track Choice. Sociological Research Online. ISSN 1360-7804

Kelényi, Borbála (2017) Krakkótól Wittenbergig. Magyarországi hallgatók a krakkói, bécsi és wittenbergi egyetemeken a 16. században. GERUNDIUM: EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 8 (1). pp. 23-50. ISSN 2061-5132

Kosztyán, Zsolt Tibor and Csányi, Vivien Valéria and Banász, Zsuzsanna and Telcs, András (2020) A magyar, német és belga felsőoktatási intézmények eredményessége. EDUCATIO, 29 (4). pp. 618-633. ISSN 1216-3384

Kosztyán, Zsolt Tibor and Fehérvölgyi, Beáta and Csizmadia, Tibor and Kerekes, Kinga (2021) Investigating collaborative and mobility networks: reflections on the core missions of universities. SCIENTOMETRICS, 126 (4). pp. 3551-3564. ISSN 0138-9130

Kovács, Anett Jolán (2018) A nem formális környezetben megszerzett tanulási eredmények validációja terén történt változások Európában 2014-2016 között. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (1). pp. 37-46. ISSN 1589-519X

Kováts, Gergely (2019) The bologna reform in Hungary. In: Higher Education System Reform. An International Comparison after Twenty Years of Bologna. Brill Sense, Leiden - Boston, pp. 197-218. ISBN 978-90-04-40010-8

Krahl, Ina and Schwitzky, Elisabeth and Siewert, Christian (2019) Cherry growing in Germany, science and education - a field trip summary. ECOCYCLES, 5 (2). pp. 39-43. ISSN 2416-2140

Kucherenko, Diana (2017) Integration of the Ukrainian Higher Education Into the Global Educational Space. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 13 (4-6). pp. 375-379. ISSN 1786-6553

L

Lakatos, Péter Levente (2021) Helsinkitől – Bolognán át – Rómáig : Felsőoktatási harmonizációs törekvések és reformfolyamatok Európában = From Helsinki – Through Bologna – To Rome : Higher Education Harmonisation Efforts and Reform Processes in Europe. EURÓPAI TÜKÖR : A NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 24 (2). pp. 91-99. ISSN 1416-6151 (nyomtatott); 2560-287X (elektronikus)

Lannert, Judit (2019) Az uniós források felhasználásának tanulságai a közoktatásban a nemzetközi és hazai szakirodalom tükrében. EDUCATIO, 28 (1). pp. 91-104. ISSN 1216-3384

Lőrincz, Gábor (2021) Identitásjelölő elemek egy délnyugat-szlovákiai kisváros oktatási intézményeinek nyelvi tájképében = Identity Markers in the Schoolscape of a Small Town in South West Slovakia. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE : SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (47). pp. 61-71. ISSN 2631-0198

M

Markója, Csilla (2021) Everyday life at the Dvořák Seminar, on the basis of contemporary sources : Addenda to the history of the Vienna School of Art History. JOURNAL OF ART HISTORIOGRAPHY (25). ISSN 2042-4752

Markója, Csilla (2021) Under the Wings of the Turul. Anna Zádor and Antal Hekler. Enigma (102). ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István (2015) Mannheim Károly és Zerkowitz Hanna levelei Wilde Jánosnak. Enigma, 21 (84). pp. 69-73. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István (2015) Tolnai Károly levelei Wilde Jánosnak. Enigma, 21 (84). pp. 74-83. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István (2015) Wilde János családjának írt levelei 1922-1923. Enigma, 21 (85). pp. 11-75. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István (2015) Wilde János családjának írt levelei, 1915-1917. Enigma, 21 (83). pp. 92-134. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István (2015) Wilde János családjának írt levelei, 1920-1921. Enigma, 21 (84). pp. 125-174. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István (2015) Éber László és Hoffmann Edith levelei Wilde Jánosnak. Enigma, 21 (84). pp. 30-44. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István and Hessky, Orsolya (2015) Az utolsó humanista. Enigma, 21 (85). pp. 76-80. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla and Bardoly, István and Hessky, Orsolya (2015) A Dvorák Verein. A bécsi művészettörténeti iskolát támogató egyesület szabályzata, 1920. Enigma, 21 (84). pp. 24-26. ISSN 1218-8069

Mester, Béla (2000) Mi(ke)t értünk ma az „egyetem” szón? Magyar Kisebbség : Nemzetpolitikai Szemle, 6 (2). pp. 27-33. ISSN 1224-2292

P

Pallay, Katalin (2024) Szülői bevonódás Kárpátalja magyar tannyelvű iskoláiban : egy empirikus vizsgálat eredményei az ukrajnai magyar szülők körében. ÖNKÉNTES SZEMLE, 4 (3). pp. 110-128. ISSN 2786-0620

Papp Z., Attila and Csata, Zsombor (2013) Aranymetszés 2013 : Külhoni magyar doktoranduszok a Kárpát-medencében. Gondolat, Budapest. ISBN 9789636934972

Petró, Csilla and Juhász, Lilla Mária and Reis, Pedro (2015) Virtual learning all over the World. Good practice from Portugal. PRO PUBLICO BONO: MAGYAR KÖZIGAZGATÁS, 4. pp. 133-145. ISSN 2063-9058

Pásztor, Enikő (2018) A német nemzetiségi óvodapedagógus professzió új kihívásai. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (1). pp. 149-158. ISSN 1589-519X

S

Sütő, Zsuzsanna (2021) A lemorzsolódás és a perzisztencia hatástényezői Közép-Európa kisebbségi magyar felsőoktatási intézményeiben. REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM, 29 (4). pp. 109-127. ISSN 0865-557X

T

Todor, Imre (2019) Iskolaválasztás kisebbségben szektorközi összehasonlításban (Székelyföld példája). REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM, 27 (4). pp. 73-105. ISSN 0865-557X

Todor, Imre (2024) Szülői önkéntesség az erdélyi magyar tannyelvű iskolákban. ÖNKÉNTES SZEMLE, 4 (3). pp. 92-109. ISSN 2786-0620

Torotcoi, Simona (2021) Bachelor’s and Master’s degrees: One and the same thing? A case study of implementing the degree system in Romania. Hungarian Educational Research Journal, 10 (4). pp. 401-415. ISSN 2064-2199

Troelsen, Rie (2021) How to operationalise holistic academic development – The case of a Danish center for teaching and learning. Hungarian Educational Research Journal, 11 (3). pp. 254-261. ISSN 2064-2199

U

Ugrai, János (2012) A két Ratio közép-európai kontextusban. Az oktatáspolitika megszületése Közép-Európa néhány országában = The Two Ratios in Central-Europeans Context. The Birth of the Educational Politics in Some of The Central-European Countries. Project Report. OTKA.

V

Velkey, Kristóf (2015) A lengyel oktatási reform a PISA vizsgálatok tükrében. ISKOLAKULTÚRA, 25 (4). pp. 92-110. ISSN 1215-5233

Vlk, Aleš and Fojt, Otakar and Stanzel, Jiří (2021) Performance of public R&D systems: Case study of Visegrad countries. Hungarian Educational Research Journal, 10 (4). pp. 370-381. ISSN 2064-2199

W

Wopera, Zsuzsa (2013) A szokásos tartózkodási hely meghatározása a határon átnyúló tartási ügyekben és egyes hágai instrumentumok joggyakorlatában. Európai Jog, 13 (2). pp. 1-10. ISSN 1587-2769

Wopera, Zsuzsa (2013) A szokásos tartózkodási hely meghatározásának kritériumai a határon átnyúló házassági- és szülői felelősséggel kapcsolatos ügyekben. Európai Jog, 13 (2). pp. 1-10. ISSN 1587-2769

Z

Zagir, Togtokhmaa and Mandel, Kinga Magdolna (2020) Competences of adult learning facilitators in Europe: Analyses of five European research projects. Hungarian Educational Research Journal, 10 (2). pp. 155-171. ISSN 2064-2199

Ó

Óhidy, Andrea (2017) Migráns hátterű tanulók iskolai inklúziója a németországi iskolapedagógiai diskurzusban. EDUCATIO, 26 (3). pp. 431-440. ISSN 1216-3384

Óhidy, Andrea and Comes, Nadine and Pikula, Norbert (2020) Mentoring programmes for disadvantaged children in selected European countries. Hungarian Educational Research Journal, 10 (3). pp. 180-188. ISSN 2064-2199

This list was generated on Tue Dec 10 22:53:10 2024 CET.