Zagyváné Szűcs, Ida (2024) Tanulók önértékelésének alakulása az angol mint első idegen nyelv íráskészség fejlesztése területén egy longitudinális kutatás tükrében = Students’ self-assessment on the domain of english language learning especially referring to writing skills development in the frame of a longitudinal research. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio paedagogica, 45. pp. 123-166. ISSN 26309742
|
Text
3_2_Zagyváné Szűcs Ida.pdf - Published Version Download (3MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány egy kutatótanári program második részkutatásának eredményeit mutatja be. A longitudinális vizsgálat során 6 alkalommal önértékelést végeztek a diákok az angol mint idegen nyelv és azon belül az íráskészség fejlesztése területén. A vizsgálat célja nemcsak a diákok önértékelésének nyomon követése, hanem annak az énhatékonyság észleléséhez és a tanári értékeléshez való kapcsolatának a feltárása is volt. Az eredmények alapján elmondható, hogy az önértékelés és énhatékonyság észlelése között erősebb összefüggések mutathatók ki, mint a tanári értékelés és önértékelés, valamint a tanári értékelés és az énhatékonyság észlelése viszonyában. A kutatás eredménye, hogy az önértékelés fejlesztése területén konkrét gyakorlati tanácsokat tudtunk megfogalmazni a pedagógus kollégák számára. | The study presents the results of the second phase of a teacher researcher’s programme. The students carried out self-assessment six times in the frame of a longitudinal investigation on the domain of English language learning especially referring to writing skills development. The aim of the research was to explore students’ self-assessment, and the interrelations among self-assessment, self-efficacy and teacher’s assessment. The results show stronger interrelations between self-assessment and self-efficacy than between teacher’s assessment and self-assessment, furthermore between teacher’s assessment and self-efficacy. Additional result of the study is that some practical advice can be given to teachers who include self-assessment in their everyday practice.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | önértékelés, énhatékonyság észlelése, tanári értékelés | self-assessment, self-efficacy, teacher’s assessment |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PE English / anglisztika |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 05 Jul 2024 08:31 |
Last Modified: | 05 Jul 2024 08:31 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/199336 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |