Items where Subject is "P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PE English / anglisztika"
Group by: Creators | Item Type Number of items at this level: 175. AAntal, Éva and Braida, Antonella (2023) Introduction: on the Rebellious Marys. EGER JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 22. pp. 15-16. ISSN 1786-5638 (print); 2060-9159 (online) Atkinson, David and Vaderna, Gábor (2022) „Régi balladák” Angliában 1730 és 1780 között. In: Doromb. Reciti Kiadó, Budapest, pp. 17-40. BBajzát, Tünde (2007) ESP and general English requirements and usage by engineers. In: Kalba ir kontekstai = Language in different context. Research papers (2). Vilniaus Pedagoginis Universitetas, Vilnius, pp. 390-399. Balogh, Beatrix (2023) Puritán apokaliptika: amerikai küldetéstudat és történelemszemlélet. AXIS, 4 (1). pp. 129-143. ISSN 2064-7972 Bandi-Rao, Shoba and Dikken, Marcel den (2014) Light Switches : On v as a pivot in codeswitching, and the nature of the ban on word-internal switches. In: Grammatical theory and bilingual codeswitching. MIT Press, Cambridge, MA. Bellók, Bernadett (2024) Diákok hibajavítással kapcsolatos preferenciái az angolórákon. PORTA LINGUA (1). pp. 81-87. ISSN 1785-2420 Borszéki, Judit (2020) Az English for Border and Coast Guards című nemzetközi szaknyelvi oktatóanyag fejlesztésének folyamata – a nem-nyelvész szakemberek szerepe. PORTA LINGUA, 2020. pp. 231-247. ISSN 1785-2420 Borszéki, Judit (2017) The Definition of Specific-Purpose English Language Competences Needed in Border Control and their Development Potentials I. The Issues of Defining SpecificPurpose Language Competences. MAGYAR RENDÉSZET, 2017 (4). pp. 123-141. ISSN 1586-2895 Budai, László (2006) Az angol ige valenciája nyelvpedagógiai perspektívából. Pandora Könyvek, 6 . EKF Líceum Kiadó, Eger. Bártfainé dr. Károly, Krisztina and Tankó, Gyula (2009) A szövegalkotási kompetencia korpusz alapú vizsgálata és számítógépes elemzése az angol mint idegen nyelvben = A corpus-based and computerised analysis of discourse competence in text produced by Hungarian learners of English. Project Report. OTKA. Bölcskei, Andrea (2015) Mendip Hills ~ Mendips: egy angliai tájról és annak nevéről. In: A nyelv dimenziói. Tanulmányok Juhász Dezső tiszteletére. ELTE BTK, Budapest, pp. 341-347. Bölcskei, Andrea (2014) Traces of Ancient Celtic Religiosity in the Place Names of the British Isles [Az ősi kelta vallásosság nyomai a Brit-szigetek helyneveiben]. In: UNSPECIFIED. Bölcskei, Andrea (2013) A kelta vallásosság helynévi nyomai a Brit-szigeteken. Helynévtörténeti Tanulmányok, 9. pp. 169-184. ISSN 1789-0128 Bús, Éva (2016) Töredékes szövegképek: az élet- és útírás tropikus vetületei Laurence Sterne műveiben. Iskolakultúra, 26 (9). pp. 97-115. ISSN 1215-5233 CCronin, Richard (2011) The ‘history-ful’ and the ‘history-less’: deep and shallow time in the Regency. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Császár, Judit and Jámbor, Márk and Keresztélyné Barta, Andrea and Végh, András and Fogarasi, Katalin (2024) How to use History and Physical Examination (H&P) in teaching English medical terminology and documentation skills in Hungary? PORTA LINGUA (1). pp. 37-46. ISSN 1785-2420 Czeglédi, Sándor (2020) Languages and the U.S. Federal Congress: Attitudes, Policies and Practices between 1789 and 1815. EGER JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 20. pp. 91-107. ISSN 1786-5638 (print); 2060-9159 (online) Czigányik, Zsolt (2011) Readers’ responsibility: literature and censorship in the Kádár era in Hungary. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Czöndör, Klára (2001) Anglicismos en el español peninsular. VERBUM: ANALECTA NEOLATINA, 3 (2). pp. 333-349. ISSN 1585-079X DDavies, Alistair (2011) British culture and the memory of the First World War. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 De Bastiani, Chiara (2023) Some notes on negated and quantified objects in Middle English and Early Modern English. ACTA LINGUISTICA ACADEMICA, 70 (2). pp. 219-247. ISSN 2559-8201 Delibegović Džanić, Nihada and Džanić, Mirza (2023) What is the relationship between assessment practices and learning outcomes? DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (2). pp. 53-62. ISSN 2064-1060 Domokos, György (2001) Anglicismi nella lingua italiana. VERBUM: ANALECTA NEOLATINA, 3 (2). pp. 295-305. ISSN 1585-079X Drakakis, John (2011) Acts of memory and forgetting in Shakespeare’s Hamlet. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Dávidházi, Péter (2011) “Can these bones live?” “The Waste Land,” Ezekiel and Hungarian Poetry. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Dávidházi, Péter (2011) „Van-e balzsam Gileádban?” Egy Poe-fordítás százéves vitájához. In: Ritka Művészet / Rare Device. Írások Péter Ágnes tiszteletére / Writings in Honour of Ágnes Péter. ELTE BTK, Angol-Amerikai Intézet, Anglisztika Tanszék, Budapest, pp. 295-309. ISBN 978-963-284-204-2 Dékány, Éva (2010) The English cleft-construction: It-clefts. The Odd Yearbook, 8. pp. 39-78. ISSN 1217-9167 den Dikken, Marcel (2017) Clausal subordination and the structure of the verbal phrase. LANGUAGES, 2 (2). pp. 1-12. ISSN 2226-471X den Dikken, Marcel (2016) Negation Topicalisation. EVEN YEARBOOK, 12. pp. 31-45. ISSN 1218-8808 den Dikken, Marcel (2017) Quantifier float and predicate inversion. In: Elements of comparative syntax: Theory and description. Mouton de Gruyter, Berlin, pp. 47-55. den Dikken, Marcel (2016) What do I know?! : Reflections on a rhetorical question. In: Webschrift for Ádám Nádasdy. ELTE BTK Angol-Amerikai Intézet, Budapest, pp. 1-10. den Dikken, Marcel (2019) What would you rather me say? In: Mapping linguistic data : Essays in honour of Liliane Haegeman. Universiteit Gent, Ghent, pp. 99-104. EEmbick, David (2023) Smaller syntax for English stative passives: A first report. ACTA LINGUISTICA ACADEMICA, 70 (3). pp. 285-316. ISSN 2559-8201 Endrédy, István and Indig, Balázs (2015) HunTag3, a general-purpose, modular sequential tagger - chunking phrases in English and maximal NPs and NER for Hungarian. In: 7th Language & Technology Conference. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznan, pp. 213-218. ISBN 978-83-932640-8-7 Eszenyi, Réka (2021) Nagy György: Angol–magyar nagy kollokációszótár ; Angol–magyar nagy szlengszótár. FORDÍTÁSTUDOMÁNY, 23 (1). pp. 149-151. ISSN 1419-7480 FFarkas, Ákos (2010) Fehérek között egy másik európai: Aldous Huxley fogadtatása a két háború közti Magyarországon. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan, Budapest, pp. 93-104. ISBN 978-963-236-312-7 Fogarasi, György (2018) Kísértet, elmélet : Coleridge és Luther. FILOLÓGIAI KÖZLÖNY, 64 (1). pp. 65-87. ISSN 0015-1785 Frank, Tibor (2010) Thomas Mann: Egy európai Magyarországon és az Egyesült Államokban. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan, pp. 151-169. ISBN 978-963-236-312-7 Frank, Tibor (2021) A budapesti Angol Tanszék indulásai. In: A nyelvtudomány aktuális kérdései. Nyomárkay István-emléksorozat (1). MTA Modern Filológiai Társaság, Budapest, pp. 164-172. ISBN 9789635089680 GGombár, Zsófia (2010) Brit irodalom Magyarországon és Portugáliában 1949 és 1974 között. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-312-7 Gyimesi, Brigitta (2023) The Wor(l)d of the Law: Legal Texts and World Creation. EGER JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 22. pp. 3-14. ISSN 1786-5638 (print); 2060-9159 (online) HHartvig, Gabriella (2011) Shandean originality and humour in Ferenc Kölcsey’s “Foreword”. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Haser, Verena and Auer, Anita and Botma, Bert and Elenbaas, Marion and Gyuris, Beáta (2014) English Language. YEARS WORK IN ENGLISH STUDIES, 93 (1). pp. 1-174. ISSN 0084-4144 Heltai, Pál and Bártfainé dr. Károly, Krisztina and Dróth, Julianna (2009) Szakfordítás angolról magyarra: jellegzetes műveletek, a fordított szövegek jellemzői és értékelése = English-Hungarian technical translation: characteristic operations, translated text, evaluation. Project Report. OTKA. Hetényi, Zsuzsa (2010) „Csonka” Oroszország? Fordítási fehér foltok – ami az orosz prózáról alkotott magyar képből kimaradt. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan, Budapest, pp. 191-218. ISBN 978-963-236-312-7 Horenko, Olena (2020) Advanced english for mathematiсians : Textbook. Transcarpathian Hungarian College – “RIK-U” LLC, Berehove–Uzhhorod. ISBN 9786177868421 Hortobágyi, Ildikó and Kocsis, István (2019) Follow the Reader Profile! A Comparison of News Articles and Outlets from English Speaking Countries. ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY, 2019 (2). ISSN 1587-1061 Hübner, Andrea (2011) The role of medieval maps in the interpretation of the New World. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 IImre, Attila (2015) A Logical English Verb System. In: Discourse as a Form of Multiculturalism in Literature and Communication. Editura Arhipelag XXI, Tirgu-Mures, pp. 121-137. ISBN 978-606-8624-21-1 Isztrayné Teplán, Ágnes (2010) „Egy ilyen jó európai és kultúrmisszionárius” Magyarországon Brandes a magyar kulturális emlékezetben. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan. JJanurik, Szabolcs (2018) Az új angol kölcsönszavak szótári rögzítésének kérdései a mai magyar és orosz lexikográfiában. In: Velencétől Dubrovnikig : Köszöntő kötet Vig István tiszteletére. Opera Slavica Budapestinensia Symposia Slavica . ELTE BTK Szláv Filológiai Tanszék, Budapest, pp. 119-132. ISBN 978-963-284-966-9 KKafi, Razzaq Ahmed (2020) Anna Jarosz: English Pronunciation in L2 Instruction: The Case of Secondary School Learners. ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY, 20 (2). ISSN 1587-1061 Kelemen, Pál and L. Varga, Péter (2013) Valami van a levegőben. Hans Ulrich Gumbrecht írásai elé. Prae (2). pp. 2-9. ISSN 1585-5112 Kenyeres, János (2011) 1956 in cultural memory: the testimony of literature. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan, pp. 59-67. ISBN 978-963-236-435-3 Kertész, András (2024) American linguistics in transition: From post-Bloomfieldian structuralism to generative grammar. ACTA LINGUISTICA ACADEMICA, 71 (3). pp. 381-390. ISSN 2559-8201 Kirchknopf, Andrea (2011) Post-Victorian narratives of the Crystal Palace: the case of Peter Carey’s Oscar and Lucinda. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Koch, Márta and Sereg, Judit (2023) Shakespeare, Austen and Audiovisual Translation. FORDÍTÁSTUDOMÁNY : AZ ELTE BTK FORDÍTÓ- ÉS TOLMÁCSKÉPZŐ TANSZÉKÉNEK KIADVÁNYA, 25 (1). pp. 99-102. ISSN 1419-7480 (nyomtatott); 2732-1924 (elektronikus) Kodó, Krisztina (2022) Cultural Reflections of Time and Space that Contradict a Legacy in Anne Brontë’s Poetry. OPEN CULTURAL STUDIES, 6 (1). pp. 54-63. ISSN 2451-3474 Kodó, Krisztina (2017) The Delusion of Enchantment in Miguel Cervantes’s Don Quixote and William Shakespeare’s Midsummer Night’s Dream. OPEN CULTURAL STUDIES, 1 (1). pp. 522-528. ISSN 2451-3474 Kodó, Krisztina (2013) Multiple Identities on Being Canadian in Emily Carr's Fictional Writing. ASIAN JOURNAL OF CANADIAN STUDIES, 19 (1). pp. 21-50. Kodó, Krisztina (2021) (Self-)Portrayals of Mixed Cultural Identities in the Works of Emily Carr and István Fujkin. VTU Review: Studies in the Humanities and Social Sciences, 5 (2). pp. 168-181. ISSN 2603-3070 Kodó, Krisztina (2014) Variations on a Canadian Theme: Identities, Icons, Stereotypical Images and the Northern Myth. LAP Lambert Academinc Publishing, Saarbrücken. ISBN 978-3-659-56312-6 Komáromy, Zsolt (2011) Memory and the “Pleasures of Imagination” Problems in eighteenth-century aesthetics demonstrated by Akenside’s poem. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan, pp. 353-365. ISBN 978-963-236-435-3 Kostadinova, Viktorija and Wiemann, Marco and Dreschler, Gea and Bouso, Tamara and Gyuris, Beáta and Zhong, Ai and Scott, Maggie and Anderwald, Lieselotte and Ahlers, Wiebke and Vida-Mannl, Manuela and Al-Thubaiti, Kholoud A and Ting, Shawnea Sum Pok and Parise, Ida and Cogo, Alessia and Reber, Elisabeth (2023) English Language. YEARS WORK IN ENGLISH STUDIES, 102 (1). pp. 1-142. ISSN 0084-4144 Kostadinova, Viktorija and Wiemann, Marco and Dreschler, Gea and Gregersen, Sune and Gyuris, Beáta (2022) English Language. YEARS WORK IN ENGLISH STUDIES, 101. pp. 1-103. ISSN 0084-4144 Kostadinova, Viktorija and Yáñez-Bouza, Nuria and Wiemann, Marco and Dreschler, Gea and Gregersen, Sune and Gyuris, Beáta (2020) English Language. YEARS WORK IN ENGLISH STUDIES, 99 (1). pp. 1-155. ISSN 0084-4144 (print); 1471-6801 (online) Kovács, Tímea (2024) Comparative analysis of lexical simplification in Hungarian-English translated and interpreted texts. PORTA LINGUA (1). pp. 47-56. ISSN 1785-2420 Kovács, Ágnes Zsófia (2012) “Sweet Duplicity: Jamesian Moral Ambiguity in Colm Tóibín’s Brooklyn”. In: Mítoszok bűvöletében. Debrecen University Press, Debrecen, 82-87.. Kurdi, Mária (1998) "Itt vannak mind, együtt, egymással összekötve, lássuk, mi a közös bennük" : Glenn Pattersonnal beszélget Kurdi Mária. JELENKOR : IRODALMI ÉS MŰVÉSZETI FOLYÓIRAT, 41 (9). pp. 897-905. ISSN 0447-6425 (nyomtatott); 1588-0885 (elektronikus) Kállay, Géza (2011) A stain of blood as cultural transmission: Lady Macbeth and János Arany’s Goodwife Agnes. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Kállay G., Katalin (2011) “Memory believes before knowing remembers”. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Kérchy, Anna (2018) Alice’s Non-Anthropocentric Ethics: Lewis Carroll as a Defender of Animal Rights. Cahiers Victoriens et Édouardiens. ISSN 0220-5610, ESSN: 2271-6149 (In Press) Kérchy, Anna (2017) „Amicable Alices. Lewis Carroll and his Child Friends.” The Politics and Poetics of Friendship. Eds. Ewa Kowal and Robert Kusek. Krakow: Jagellonian University Press, 2017. 223-239. In: The Politics and Poetics of Friendship. Jagiellonian University Press, Krakow, pp. 223-239. Kérchy, Anna (2018) Children’s and Young Adult Literature. In: Routledge Companion to Fairy-Tale Cultures and Media. Routledge, New York, pp. 235-245. Kérchy, Anna (2015) Csalóka Csodaország. A képzelet korlátai és a gyermeki fantázia metafantáziája Terry Gilliam Dagályország című fantasy filmjében. APERTÚRA: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI ONLINE SZAKFOLYÓIRAT. ISSN 1787-7245 Kérchy, Anna (2015) “Essay on the Hungarian Translations of Alice’s Adventures in Wonderland.” Alice in a World of Wonderlands: Translations of Lewis Carroll’s Masterpiece. Vol. 1. Eds. Jon Lindseth and Markus Lang. New Castle, DE: Oak Knoll Press, USA, 2015. 294-299. In: Alice in a World of Wonderlands: Translations of Lewis Carroll’s Masterpiece. Vol. 1. Oak Knoll Press, pp. 294-299. Kérchy, Anna (2015) “Lolita, a kishúgunk!? A kislány test ábrázolhatatlanságáról női szemmel.”. TÁRSADALMI NEMEK TUDOMÁNYA INTERDISZCIPLINÁRIS EFOLYÓIRAT. pp. 189-213. ISSN 2062-7084 Kérchy, Anna (2017) 'Mystic, awful was the process.’ Changing Meanings of Victorian Child Photography in Lewis Carroll’s Darkroom and Bright Text. In: European Iconology East & West: Cultural Imageries of Body and Soul – Intermedial Representations of the Corporeal, the Psychic, and the Spiritual. JatePress, Szeged. (Submitted) Kérchy, Anna (2014) Picturebooks Challenging Sexual Politics. Pro-Porn Feminist Comics and the Case of Melinda Gebbie and Alan Moore’s Lost Girls. Hungarian Journal of English and American Studies, 20 (2). pp. 121-143. ISSN 1218-7364 Kérchy, Anna (2017) Three times in Wonderland. Bookbird. International Journal of Children’s Literature, 55 (3). pp. 42-45. Kérchy, Anna (2018) “Transmedia Commodification.” Routledge Companion to Transmedia Studies, Eds. Gambarato Rampazzo Renira, Matthew Freeman. New York: Routledge, 2018. In: Routledge Companion to Transmedia Studies. Routledge. (In Press) Kérchy, Anna (2018) Vegetal Visions. Ecocritical Encounters with Plant Kin in Transmediated Fairy Tales. Americana - E-Journal of American Studies in Hungary. ISSN 1787-4637 Kérchy, Anna (2016) A nonszensz poétikája és politikája. Studia Litteraria, 3-4. pp. 76-90. ISSN 0562-2867 Kérchy, Anna and McAra, Catriona (2017) Interview with Liliane Louvel for Feminist interventions in Intermedial Studies. European Journal of English Studies, 21 (3). pp. 222-226. ISSN 1382-5577, ESSN: 1744-4233 (In Press) Kérchy, Anna and McAra, Catriona (2017) Introduction to EJES special journal issue on ‘Feminist Interventions in Intermedial Studies'. European Journal of English Studies. pp. 1-14. ISSN 1382-5577, ESSN: 1744-4233 (In Press) LLechner, Ilona and Petrusinec, András (2022) Lanstyák István: „Az Istennek könyve közönséges nyelven”. Tanulmányok bibliafordításról. FORDÍTÁSTUDOMÁNY : AZ ELTE BTK FORDÍTÓ- ÉS TOLMÁCSKÉPZŐ TANSZÉKÉNEK KIADVÁNYA, 24 (1). pp. 146-150. ISSN 1419-7480 (nyomtatott); 2732-1924 (elektronikus) Lengyel, Réka (2020) "Proud, Fierce, Insolent". Images of the Hungarians in Catherine Gore's Novels. In: Ungarn als Gegenstand und Problem der fiktionalen Literatur (ca. 1550–2000). Universitätsverlag Winter, Heidelberg, pp. 241-256. MMadarász, Imre (2010) Alfieri Magyarországon. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan. Maráczi, Géza (2011) A case study on a “Western Hungarian” perspective: László Cs. Szabó on Dickens. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Maráczi, Géza (2011) Shelter for the Translator in Dickens’s City. Victorian fiction in the Hungary of the 1950s. In: Ritka Művészet / Rare Device. Írások Péter Ágnes tiszteletére / Writings in Honour of Ágnes Péter. ELTE BTK, Angol-Amerikai Intézet, Anglisztika Tanszék, Budapest, pp. 318-324. ISBN 978-963-284-204-2 Maráczi, Géza (2010) „A legkitünőbb genre-író”: Dickens hatása az életkép műfajára és a magyar irodalmi újságírás kezdetei. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan. Marádi, Krisztina (2001) Le français en contact avec l'anglais. VERBUM: ANALECTA NEOLATINA, 3 (2). pp. 323-332. ISSN 1585-079X Masashi, Kawashima and den Dikken,, Marcel and Hideki, Kishimoto and Éva, Dékány (2023) On the proper forms of the predicate for Pedagogical English Grammar: A preliminary study, theoretical and historical. Journal of the Japan Society of Directories 日本情報ディレクトリ学会誌, 21 (1). pp. 48-57. ISSN 1882-9252 Matuska, Ágnes (2014) Egy mókamester esete a 16. századi angol színpadon: Thomas Heywood, a 21. századi kritika öncenzúrája és lehetõségei. LITERATURA, 40 (3). pp. 244-251. ISSN 0133-2368 Matuska, Ágnes (2014) Mediatizált világok teremtése. Shakespeare drámák aktualizációjának kérdése két filmes adaptációban. HUNGAROLÓGIAI KÖZLEMÉNYEK (ÚJVIDÉK), XLV. (3). pp. 146-161. ISSN 0350-2430 Matuska, Ágnes (2016) Producing the Reverend: Performing the Political and the Spiritual on the Global Stage. In: Iconicity, History and the Cultural Imageries of Body and Soul. JATEPress, Szeged. (In Press) Matuska, Ágnes (2014) Shakespeare’s Theatrum Mundi and its Hungarian perspective. In: Shakespeare in Central Europe. VSMU, Bratislava, pp. 118-128. Matuska, Ágnes (2015) Theatrum Mundi as a Conceptual Pattern in cinematic adaptations of Shakespeare. In: Conceptual Patterns in Adaptations of Shakespeare. IEAS, Szeged. ISBN 978-963-306-291-3 (Submitted) Merényi, Annamária (2010) „A temérdek tenger”: Pindarosz, Ungvárnémeti Tóth László és Weöres Sándor. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan. Milián, Orsolya (2019) A „kép titka” Julian Barnes A világ története 10 és ½ fejezetben című regényében. In: Leírás. Elmélet, irodalom, kép. Reciti konferenciakötetek (5). reciti, Budapest, pp. 229-239. ISBN 978-615-5478-78-9 Molnár, Claudia (2020) Karin Richter: English-Medium Instruction and Pronunciation. Exposure and Skills Development. ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY, 20 (1). ISSN 1587-1061 Molnár, Gábor Tamás (2014) Gone Pure Ballistic. Trajectories in Tristram Shandy and Gravity’s Rainbow. In: Terror(ism) and Aesthetics, 2011. szeptember 22-24, Szegedi Egyetem. (Submitted) Munteán, László (2011) Under the urban skin: counter-monumental configurations of the bombing of Budapest in the Second World War. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan, pp. 43-57. ISBN 978-963-236-435-3 Mácsok, Márta (2010) A walesi bárdok értelmezéséhez. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan. ISBN 978 963 236 312 7 Mády, Katalin and Reichel, Uwe D. (2016) How to distinguish between self- and other-directed wh-questions? In: Proceedings Phonetik und Phonologie, 2016., München. NNagy, Tünde (2022) Teaching Collocations : An Integrated Approach = A kollokációk tanítása. Integrált megközelítés. Sapientia Books - Humanities . Scientia Publishing House, Cluj-Napoca. ISBN 978-606-975-069-8 PPalkóné Tabi, Katalin (2010) Hamlet újra-, át-, fel-, kifordítva A klasszikus dráma színházi szövegkezelésének posztmodern paradigmaváltása. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan. Paraizs, Júlia (2010) „Sándor ezért még hálás lesz nekem a túlvilágon.” A szövegrevízió mint a kulturális emlékezés alakzata Petőfi Shakespeare-fordításának fogadtatástörténetében. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan, Budapest, pp. 219-244. Peniushina, Natalia (2020) Margaret Deuchar, Peredur Webb-Davies, Kevin Donnelly: Building and Using the Siarad Corpus. Bilingual conversations in Welsh and English. ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY, 20 (2). ISSN 1587-1061 Pikli, Natália (2010) Feleselő szavak és asszonyok: a shrew az angol és magyar kulturális emlékezetben. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan, Budapest, pp. 11-28. ISBN 978-963-236-312-7 Pikli, Natália (2011) Teenagers in focus – classic/popular Shakespeare? A case study of present-day Hungarian reception. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan, pp. 235-255. ISBN 978-963-236-435-3 Pintér, Károly (2015) Civil Religion as Utopian Ideology: A Case Study of H. G. Wells. In: Utopian Horizons: Ideology, Politics, Literature. CEU Press, Budapest. (In Press) Pintér, Károly (2018) Zsenikultusz és nemzetkultusz: gondolatok Dávidházi Péter könyvének margójára. In: Kősziklára építve: Írások Dávidházi Péter tiszteletére. Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Angol-Amerikai Intézet, Budapest, pp. 296-306. ISBN 978-963-284-944-7 Polgárdi, Krisztina (2020) Darkening and vocalisation of /l/ in English: an Element Theory account. ENGLISH LANGUAGE & LINGUISTICS, 24 (4). pp. 745-768. ISSN 1360-6743 Price, Beatrix (2020) English language teaching professionals' trajectories within the context of learning organisations. Hungarian Educational Research Journal, 10 (1). pp. 47-65. ISSN 2064-2199 Pálinkás, Magdolna and Sirokmány, Viktória and Gyenes, Gábor and Gátos, Attila and Fogarasi, Katalin (2024) A comparative analysis of specific English language proficiency in mediation skills in instructed and non-instructed medical students. PORTA LINGUA (1). pp. 129-135. ISSN 1785-2420 Pápista, Zsolt (2019) Dichotomous Structures: The Metaphors Knowledge is Light and Ignorance is Darkness in English and Serbian = Dichotome Strukturen: Die Metaphern Wissen ist Licht und Unwissenheit ist Dunkelheit im Englischen und Serbischen. In: Languages and Cultures in Time and Space. Újvidéki Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Újvidék, pp. 125-141. ISBN 9788660655426 Péter, Ágnes (2010) Előszó. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan, pp. 7-9. ISBN 978-963-236-312-7 Péter, Ágnes (2010) Milton a XX. század első felének magyar kulturális emlékezetében. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan. Péter, Ágnes (2011) Preface. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Péter, Ágnes (2011) The Romantic myth of Milton in Hungary: Mór Jókai’s Milton. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Péteri, Éva (2010) A viktoriánus kulturális örökség Gulácsy Lajos művészetében. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan. Péteri, Éva (2011) “Older than the rocks”: On Lajos Gulácsy’s Lady Playing on an Ancient Instrument and Dante Gabriel Rossetti’s La Ghirlandata and Lady Lilith. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Péti, Miklós (2012) "Conceived Altogether in Homer's Spirit" : Milton's Transformation of an Iliadic Type-Scene. In: Milton Through the Centuries. Károli Books . KGRE-L'Harmattan, Budapest, pp. 206-218. ISBN 9789632364841 Péti, Miklós (2014) 'Dictates to me slumbring' — Dictation and Inspiration in Paradise Lost. In: Protestantism, Knowledge, and the World of Science. KGRE-L'Harmattan, Budapest. (In Press) Péti, Miklós (2012) "Envy'd Wit" in An Essay on Criticism. Studies in English Literature 1500-1900, 52 (3). pp. 561-583. ISSN 0039-3657 Péti, Miklós (2014) Equal in Fate - Equal in Renown: Poetic Self-Presentation in Homer and Milton. In: Investigatio Fontium. Eötvös József Collegium, Budapest, pp. 243-255. Péti, Miklós (2014) "A Heap of Broken Images or, Why Milton is an Iconoclast". Classical Receptions Journal, 6 (2). pp. 270-293. ISSN 1759-5134 Péti, Miklós (2015) 'In Milton's Prison' - Milton in Hungarian Translation. In: Milton in Translation: Theory and Practice. Oxford University press, Oxford. (In Press) Péti, Miklós (2017) John Milton, Visszanyert Paradicsom. In: John Milton, Visszanyert Paradicsom. Jelenkor Kiadó. (Unpublished) Péti, Miklós (2012) The Modernists on Milton ... Yet Once More. In: Poets, Spies, Detectives, Pieces of Toast, and Translations. JATE Press, Szeged. ISBN 978-963-315-084-9 Péti, Miklós (2014) "'Mosolygott Minden: Az antik nevetés visszhangjai Milton Elveszett Paradicsomában". et al. Kritikai elmélet online. pp. 1-26. ISSN 2064-2962 Péti, Miklós (2017) Paradise Lost on the Hungarian Stage in 1970. Documentation. UNSPECIFIED. (Unpublished) Püski, Gyöngyi (2021) A nyelvi attitűdök és az idegen nyelvi kiejtés kapcsolata az angolt idegen nyelvként tanuló magyar egyetemi hallgatók körében. In: Doktoranduszok tanulmányai az alkalmazott nyelvészet köréből 2021. Nyelvtudományi Kutatóközpont, Budapest, pp. 308-339. ISBN 9789639074941 RRemport, Eglantina (2011) Re-imagining Shakespeare at the beginning of the 20th century: Edward Gordon Craig, Sándor Hevesi, and William Butler Yeats. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan, pp. 279-293. ISBN 978-963-236-435-3 Richter, Borka (2023) The world in one country: English in South Africa. DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (1). pp. 87-102. ISSN 2064-1060 Ruttkay, Veronika (2011) In other tongues “Tam o’ Shanter” and translatability. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Ruttkay, Veronika (2020) Költészet és természetesség. In: Az angol irodalom története. Kijárat Kiadó, Budapest. (In Press) SShaffer, Elinor (2011) Affinities and Antagonisms: the Processes of Reception. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Siptár, Péter (2016) Vélekedések az angol helyesírásról. In: "Szavad ne feledd!" Tanulmányok Bánréti Zoltán tiszteletére. Magyar Tudományos Akadémia Nyelvtudományi Intézet, Budapest, pp. 73-80. ISBN 978-963-9074-64-4 Slíz, Mariann (2018) Patrick Hanks – Kate Hardcastle – Flavia Hodges, A Dictionary of First Names (recenzió). NÉVTANI ÉRTESÍTŐ, 40. ISSN 0139-2190 (Submitted) Starcevic, Attila (2024) Another fortis-lenis language : A reanalysis of Old English obstruents. ACTA LINGUISTICA ACADEMICA, 71 (3). pp. 259-308. ISSN 2559-8201 Stróbl, Erzsébet (2009) I. Erzsébet korai kultusza. In: Anglisztika és amerikanisztika. Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához (94). Tinta Könyvkiadó, Budapest, pp. 99-108. ISBN 978-963-9902-22-0 Stróbl, Erzsébet (2012) Institutionalized Adoration: Prayers for and about Queen Elizabeth in Thomas Bentley's The Monument of Matrons (1582). In: New Perspective on Tudor Cultures. Cambridge Scholars Publishing, Cambridge, pp. 199-222. ISBN (10) 1-4438-3906-X Stróbl, Erzsébet (2012) Lunar Imagery and Royal Panegyric in John Lyly’s Plays. In: The Iconology of Law and Order. Papers in English and American Studies. (21). JATEPress Kiadó, Szeged, pp. 76-86. ISBN 978-963-315-076-4 Stróbl, Erzsébet (2011) Petrarchan Love or Politics? In: HUSSE10-LitCult: Proceedings of the HUSSE10 Conference: Literature & Culture volume. Hungarian Society for the Study of English, Debrecen, pp. 25-36. ISBN 978-963-08-2793-5 Stróbl, Erzsébet (2015) Prayers Penned by the Godlie Leaned to be Properly Used of the Queenes Most Excellent Maiestie. In: Szólító Szavak - The Power of Words. Károli Könyvek . Károli Gáspár Református Egyetem; L'Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 283-294. ISBN 9789634140191 Stróbl, Erzsébet (2012) The Queen and Death: An Elizabethan Book of Devotion. In: Early Modern Communi(cati)ons. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 10-31. ISBN 978-1-4438-4186-3 Stróbl, Erzsébet (2014) Symbolic and Real Loci in John Lyly’s Euphues Books: The Significance of Naples, Athens and London. In: HUSSE 11: Proceedings of the 11th Conference of the Hungarian Society for the Study of English. L'Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 194-204. ISBN 978-963-236-943-3 Stróbl, Erzsébet (2014) Virgin Queen and Aging Monarch: Contesting Images of Queen Elizabeth in the Last Decade of Her Reign. FOCUS: PAPERS IN ENGLISH LITERARY AND CULTURAL STUDIES (2014). pp. 62-74. ISSN 1585-5228 Stróbl, Erzsébet and Földváry, Kinga Katalin (2012) Introduction. In: Early Modern Communi(cati)ons. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 1-7. ISBN 978-1-4438-4186-3 Szakály, Szilvia (2021) Explicitáció egy nyelvi minimumra törekvő irodalmi műfaj esetén: az Örkény-egypercesek angol fordításának vizsgálata. In: A nyelvtudomány aktuális kérdései. Nyomárkay István-emléksorozat (1). MTA Modern Filológiai Társaság, Budapest, pp. 442-452. ISBN 9789635089680 Szakály, Szilvia (2021) Leuven-Zwart modelljének tesztelése angol nyelvű irodalmi próza magyar fordításaiban. FORDÍTÁSTUDOMÁNY : AZ ELTE BTK FORDÍTÓ- ÉS TOLMÁCSKÉPZŐ TANSZÉKÉNEK KIADVÁNYA, 23 (1). pp. 82-100. ISSN 1419-7480 (nyomtatott); 2732-1924 (elektronikus) Szczygłowska, Tatiana (2018) Gender and learning target-language culture: A study with Polish students of English. ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY, 18 (2). pp. 1-16. ISSN 1587-1061 Szentirmay, Piroska Margit (2023) Room for (Ex)Change in T&I Training. FORDÍTÁSTUDOMÁNY : AZ ELTE BTK FORDÍTÓ- ÉS TOLMÁCSKÉPZŐ TANSZÉKÉNEK KIADVÁNYA, 25 (1). pp. 103-108. ISSN 1419-7480 (nyomtatott); 2732-1924 (elektronikus) Szijj, Ildikó (2001) Anglicismos no português. VERBUM: ANALECTA NEOLATINA, 3 (2). pp. 307-321. ISSN 1585-079X Szlávik, Szilárd (2023) Az utószerkesztés hatása a neurális gépi fordítás lexikai kohéziójára angol–magyar szakfordításokban. FORDÍTÁSTUDOMÁNY : AZ ELTE BTK FORDÍTÓ- ÉS TOLMÁCSKÉPZŐ TANSZÉKÉNEK KIADVÁNYA, 25 (1). pp. 68-80. ISSN 1419-7480 (nyomtatott); 2732-1924 (elektronikus) Sárdi, Csilla (2023) Exploring the Complexities of L2 English Academic Writing : Towards a Comprehensive Approach to Teaching English for Academic Purposes. PÁZMÁNY PAPERS, 1 (1). pp. 308-323. ISSN 3004-1279 TT. Szabó, Levente (2023) A Kazinczy-emlékünnepség és a modern irodalmi kultuszünnepségek európai kultusza. In: Eruditio et magnanimitas. Tanulmányok Gábor Csilla köszöntésére. Reciti, Budapest, pp. 233-247. Timár, Andrea (2011) The poetics and politics of memory in the Romantic period. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan, Budapest, pp. 365-383. ISBN 978-963-236-435-3 Tóta, Péter Benedek (2011) “the cud of memory” British literature and cultural memory in Seamus Heaney’s Poetry. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan, pp. 147-161. ISBN 978-963-236-435-3 Tóth, Réka (2010) Bontakozó titkok: Babits Mihály és az angol-amerikai detektívregény. In: Idegen költők -- Örök barátaink. Világirodalom a magyar kulturális emlékezetben. L'Harmattan. UUreczky, Eszter (2021) A téboly nemei: intézményes erőszak és a pszichiátriai betegség genderaspektusai Adam Foulds Eleven útvesztő című neoviktoriánus regényében. In: Bia hangja : Az erőszak irodalmi és nyelvelméleti reprezentációi. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 217-236. ISBN 978-963-496-204-5 (nyomtatott); 978-963-496-205-2 (elektronikus) Uricska, Erna and Barnucz, Nóra (2022) Az angol vírusnyelv és feldolgozásának lehetőségei az angolórán = The English coronavirus language and its teaching opportunities in the English classes. In: A virolingvisztika és viroszemiotika aktuális kérdései : A Variológiai Kutatócsoport XI. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 62-68. ISBN 9788081224317 VVelich, Andrea (2011) The cemetery as a space of remembering and forgetting The pollution of burial grounds in England and Hungary. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Vince, Máté (2011) ‘The one single story falls to 1956 pieces’: Papp & Térey’s Kazamaták and the memories of the Revolution. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 Vrabel, T. T. (2009) Lectures in theoretical phonetics of the english language and method-guides for seminars. Rákóczi-füzetek, 71 . PoliPrint, Ungvár. ISBN 9789667966881 Várnai, Zsuzsa and Dobzhanskaya, Oksana (2018) Язык как фактор сохранения этнокультурных ценностей (венгерско-российское социолингвистическое исследование среди коренных малочисленных народов Таймыра). ВЕСТНИК КАРАЧАЕВО-ЧЕРКЕССКОГО РЕСПУБЛИКАНСКОГО ИНСТИТУТА ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ РАБОТНИКОВ ОБРАЗОВАНИЯ (13). pp. 108-112. ISSN 2414-0066 Végh, Veronika (2011) Reinventing Romanticism: Postmodern Byrons. In: Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. L'Harmattan. ISBN 978-963-236-435-3 van de Weijer, Jeroen and Gao, Hua (2022) The historical development of the suffix -en in English. Acta Linguistica Academica, 69 (3). pp. 365-380. ISSN 2559-8201 WWasak, Sebastian (2021) Agentive and non-agentive adjectival synthetic compounds in English. Acta Linguistica Academica, 68 (4). pp. 454-469. ISSN 2559-8201 Wągiel, Marcin and Caha, Pavel (2021) Complex simplex numerals. Acta Linguistica Academica, 68 (4). pp. 470-515. ISSN 2559-8201 ZZagyváné Szűcs, Ida (2024) Tanulók önértékelésének alakulása az angol mint első idegen nyelv íráskészség fejlesztése területén egy longitudinális kutatás tükrében = Students’ self-assessment on the domain of english language learning especially referring to writing skills development in the frame of a longitudinal research. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio paedagogica, 45. pp. 123-166. ISSN 26309742 Zsámba, Renáta (2020) Contemporary Perspectives on Language, Culture and Identity in Anglo-American Contexts. Edited by Éva Antal, Csaba Czeglédi and Eszter Krakkó. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2019. Pp. xii + 387. ISBN 978-1-5275-3812-2. EGER JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 20. pp. 121-125. ISSN 1786-5638 (print); 2060-9159 (online) ŞŞtefănescu, Ariadna (2001) Cultural and Linguistic English Influence in Romania(n). VERBUM: ANALECTA NEOLATINA, 3 (2). pp. 267-294. ISSN 1585-079X |