Bordás, Andrea (2016) A szituatív tanulás szerepe partiumi magyar pedagógusok szakmai fejlődésében. REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM, 24 (4). pp. 211-239. ISSN 0865-557X
|
Text
BORDAS_2016_4_211_239.pdf - Published Version Download (258kB) | Preview |
Abstract
Jelen tanulmányban kvalitatív módszertant használva azt vizsgálom, hogyan vélekednek a pedagógusok a szakmai fejlődésről. A kutatás során abból a konstruktivista alapállásból indultam ki, hogy a társadalmi valóságot mi magunk építjük fel, s a társas-, társadalmi környezet, amiben élünk, nemcsak azt határozza meg, hogyan konstruáljuk világunkat, de a konstruálás folyamatába is aktívan bekap-csolódik. A társas tudáskonstruálás egyik legjellemzőbb terepe a történetmesélés, mely során egyéni élményeiket, tapasztalataikat osztják meg a mesélők egymással, s az elmesélt történetek, azok bizonyos elemei, szerkezetük, tanulságuk hatással van a többiek történeteire is. Egymással dialógust folytató történetekből állnak össze azok a jellemző valóságreprezentációk, amelyek nagy valószínűséggel érvényesek és hatással vannak nemcsak a partiumi, de az erdélyi magyar pedagógustársadalomra is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szituatív tanulás; pedagógusok szakmai fejlődése; |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 08 Jul 2024 12:47 |
Last Modified: | 08 Jul 2024 12:47 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/199505 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |