REAL

A szituatív tanulás szerepe partiumi magyar pedagógusok szakmai fejlődésében

Bordás, Andrea (2016) A szituatív tanulás szerepe partiumi magyar pedagógusok szakmai fejlődésében. REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM, 24 (4). pp. 211-239. ISSN 0865-557X

[img]
Preview
Text
BORDAS_2016_4_211_239.pdf - Published Version

Download (258kB) | Preview

Abstract

Jelen tanulmányban kvalitatív módszertant használva azt vizsgálom, hogyan vélekednek a pedagógusok a szakmai fejlődésről. A kutatás során abból a konstruktivista alapállásból indultam ki, hogy a társadalmi valóságot mi magunk építjük fel, s a társas-, társadalmi környezet, amiben élünk, nemcsak azt határozza meg, hogyan konstruáljuk világunkat, de a konstruálás folyamatába is aktívan bekap-csolódik. A társas tudáskonstruálás egyik legjellemzőbb terepe a történetmesélés, mely során egyéni élményeiket, tapasztalataikat osztják meg a mesélők egymással, s az elmesélt történetek, azok bizonyos elemei, szerkezetük, tanulságuk hatással van a többiek történeteire is. Egymással dialógust folytató történetekből állnak össze azok a jellemző valóságreprezentációk, amelyek nagy valószínűséggel érvényesek és hatással vannak nemcsak a partiumi, de az erdélyi magyar pedagógustársadalomra is.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: szituatív tanulás; pedagógusok szakmai fejlődése;
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 08 Jul 2024 12:47
Last Modified: 08 Jul 2024 12:47
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/199505

Actions (login required)

Edit Item Edit Item