Bodó, Márton (2024) Iskolai Közösségi Szolgálat gyakorlata a szerzetesi fenntartású gimnáziumokban II. : A szerzetesi iskolák IKSZ-programjai 10 éves távlatban. MESTER ÉS TANÍTVÁNY, 2 (1). pp. 49-61. ISSN 1785-4342
|
Text
Mester_es_Tanitvany_3-49-61.pdf - Published Version Download (628kB) | Preview |
Abstract
A szerzetesi iskolák Iskolai Közösségi Szolgálati gyakorlatáról szóló tanulmány következő kérdésekre igyekszik választ adni: Milyen nemzetközi egyházi előzményei vannak a magyar IKSZ bevezetésének? Milyen nemzetközi példák vannak a hatékony szociális érzékenységet növelő service-learning programokra? A közösségi szolgálat 2012-es bevezetése óta, hogyan alakult a köznevelési rendszerben a szakmai támogatása országosan a programnak? A szerzetesi iskolákban milyen hatással volt a korábbi TESZI-programra a 2012-es IKSZ országos bevezetése? A covid milyen válaszokat igényelt a program átalakításában? Milyen 3 modell körvonalazható a szerzetesi iskolák gyakorlatában az IKSZ pedagógiai hatékony vagy kevésbé hatékony felhasználására szociális kompetenciák fejlesztése terén? Egyértelműen körvonalazódik a szerzetesi iskolák egy szűk köre, amelyek bevezették a TESZI néven elterjedt Fényi Gyula Jezsuita Gimnáziumtól átvett programot még az IKSz 2012-es bevezetése előtt és megküzdöttek adaptálásával, Az IKSZ-hez illesztésével, illetve a covid alatti helyzettel egyaránt. Ezek az iskolák 2 különböző modellt képviselnek, illetve a Fényi Gyula útja jelent egy 3. lehetséges megközelítést. Mindezek számos tanulsággal szolgálhatnak a köznevelési rendszer egésze számára a jövőre nézve. Elsődlegesen az elé a választás elé állítva őket, hogy szociális kompetenciák fejlesztésére használják a programot vagy más pedagógiai célra, vagy akár elsősorban társadalmi hasznosság van a fókuszban a pedagógiai jelleg helyett.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 11 Jul 2024 10:28 |
Last Modified: | 11 Jul 2024 10:28 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/199824 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |