Balogh, Karolina (2022) Szubjektív jóllét és szabadidő – A 15–17 évesek szabadidős tevékenységeinek és az élettel való elégedettségüknek összefüggései 7 Subjective well-being and leisure time – Associations between leisure time activities and life satisfaction among the 15–17-year-old youth. ESÉLY: TÁRSADALOM ÉS SZOCIÁLPOLITIKAI FOLYÓIRAT, 33 (2). pp. 65-82. ISSN 0865-0810
  | 
            
              
Text
 65-82-esely-2022-2-veg.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (378kB) | Preview  | 
          
Abstract
A szubjektív jóllét vizsgálatokat az elmúlt 25 évben a gyermekekre is kiterjesztették, amelyek eredményei a társadalmak minőségére vonatkozó külön indikátorrá váltak (Dinisman – Ben-Arieh 2016, Róbert et al. 2020). A gyermekek szubjektív jóllétének megismerése azért is kiemelkedően fontos, mert általános közérzetük kihat a testi és lelki egészségükre, fejlődésükre. Dinisman és Ben-Arieh (2016) azt is kiemeli, hogy a gyermekek szubjektív jóllétének tanulmányozása összhangban van az ENSZ Gyermekjogi Egyezményével, és eszközként szolgál a gyermekek hangjának felerősítésére. A tanulmány a 2016-os Mikrocenzus adatain vizsgálja, hogy a magyar 15–17 éves gyermekek szabadidő-eltöltése milyen kapcsolatban áll a szubjektív jóllétükkel. Emellett külön figyelmet fordít arra, hogy a szabadidős tevékenységekhez való hozzáférésben tapasztalhatók-e különbségek a gyermekek egyes szociodemográfiai jellemzői mentén, ezáltal befolyásolva a szubjektív jóllétüket. | Subjective well-being studies have been extended to children over the past 25 years, and their results have become a specific indicator of the quality of societies (Dinisman – Ben-Arieh 2016, Róbert et al. 2020). Understanding children’s subjective well-being is also of paramount importance because their general well-being affects their physical and mental health and development. Dinisman and Ben-Arieh (2016) also point out that studying children’s subjective well-being is in line with the UN Convention on the Rights of the Child and serves as a tool to amplify children’s voices. This study uses data from the 2016 Microcensus to investigate the relationship between the leisure time activities of Hungarian children aged 15-17 and their subjective well-being. It also pays particular attention to whether there are differences in children’s access to leisure activities along certain socio-demographic characteristics, thereby influencing their subjective well-being
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | szabadidős tevékenységek, szubjektív jóllét, élettel való elégedettség, leisure time activities, subjective well-being, life satisfaction | 
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában | 
| Depositing User: | Dr. Éva Molnár | 
| Date Deposited: | 16 Jul 2024 12:56 | 
| Last Modified: | 16 Jul 2024 12:56 | 
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/200295 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Edit Item | 




