Eörsi, Dániel and Árva, Dorottya and Herczeg, Vivien and Terebessy, András (2020) Komplex iskolai egészségnevelő program a COM-B modell tükrében = Introduction to a complex school-based health education program from the COM-B model’s perspective. EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 61 (1). pp. 36-47. ISSN 1786-2434
|
Text
10978-Cikkszovege-47730-1-10-20230405.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (309kB) | Preview |
Abstract
A biztonságos egészségmagatartásra való nevelés szempontjából a serdülőkor kiemelten fontos időszak. Jelen tanulmányban egy komplex, pedagógiai, ifjúságpszichológiai és orvos-szakmai szempontok mentén fejlesztett, kortársoktatáson alapuló iskolai egészség-nevelő-programot mutatunk be a COM-B modell tükrében. A COM-B modell szerint a viselke-dést (behaviour –B) befolyásoló tényezőket alapvetően három csoportba lehet rendezni, ezek a képesség (capability–C), a lehetőség (opportunity–O) és a motiváció (motivation–M). Programunk, a Balassagyarmati Egészségnevelő Program kiemelt hangsúlyt fektet a célcsoport tagjainak tudásbővítésére (C), a pozitív egészségmagatartást előmozdító környezet megte-remtésére (O) és jutalmazáson, valamint személyes interakciókon keresztül a motiváció mélyítésére (M).
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | iskolai egészségnevelés; kortársoktatás; COM-B modell; gamifikáció; serdülőkor |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában R Medicine / orvostudomány > RA Public aspects of medicine / orvostudomány társadalmi szerepe > RA0421 Public health. Hygiene. Preventive Medicine / közegészségügy, higiénia, betegség-megelőzés |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 22 Jul 2024 11:03 |
Last Modified: | 22 Jul 2024 11:03 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/200740 |
Actions (login required)
Edit Item |