REAL

Belsőégésű motorok szívási véghőmérsékletének meghatározása a kompresszió és expanzió folyamatok kiiktatásának segítségével = Determination of the Final Suction Temperature of I. C. Engines by Switching off Compression and Expansion

Pásztor, E. (1973) Belsőégésű motorok szívási véghőmérsékletének meghatározása a kompresszió és expanzió folyamatok kiiktatásának segítségével = Determination of the Final Suction Temperature of I. C. Engines by Switching off Compression and Expansion. MŰSZAKI TUDOMÁNY : A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA MŰSZAKI TUDOMÁNYOK OSZTÁLYÁNAK KÖZLEMÉNYEI, 47 (3-4). pp. 237-248. ISSN 0027-5085

[img]
Preview
Text
247_PDFsam_MUSZTUD_47.pdf - Published Version

Download (4MB) | Preview

Abstract

A tanulmány eljárást és kísérleti eredményeket mutat be belsőégésű motorok szívási véghőmérséklete, ill. a szívás alatti hőátadási tényező megállapítására. A kidolgozott új eljárás lényege, hogy a motor munkafolyamatából kiiktatjuk a kompresszió-expanzió folyamatot, így a szívási és kipufogási ütemek alatti együttes közegfelmelegedés a valóságos viszonyok igen jó megközelítése mellett kísérletileg meghatározható. A motort a kísérletek alatt kívülről forgatni kell és gondoskodni arról, hogy a hengerfal és hengerfej üzemi hőmérsékleten legyenek. A teljes (kompresszió-expanzió) hőátadási folyamatra felírt differenciálegyenlet segítségével a mérési eredmények felhasználásával, a hőátadási tényező, ill. a szívási véghőmérséklet közvetlenül meghatározható. A módszer négyütemű belsőégésű motorok esetében igen jól alkalmazható, kétütemű motoroknál bizonyos megfontolások szükségesek. | The paper presents a method for determining the final suction temperature of I. C. engines and the heat transfer coefficient during suction, as well as experimental results. Essentially the new method consists in eliminating the compression-expansion process, thus the combined temperature rise of the medium during the suction and exhaust strokes can be determined experimentally, approaching reality conditions very satisfactorily. It is necessary to drive, the engine during the tests and the cylinder wall and the cylinder head must be kept at operational temperature. With the aid of the differential equation for the heat transfer during the complete process (compression and expansion) and making use of the measuring results, the heat transfer coefficient and the temperature at the end of suction can be determined directly. The method is suited very well for four-stroke engines, while for two-stroke engines certain considerations are required.

Item Type: Article
Subjects: T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában
Depositing User: Simon Isztray
Date Deposited: 03 Aug 2024 11:28
Last Modified: 03 Aug 2024 11:28
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/201577

Actions (login required)

Edit Item Edit Item