Varga, Kitti (2019) Integrált táborok Pécsen. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 10 (2). pp. 45-50. ISSN 0133-2597
|
Text
05_Varga_2019_02.pdf - Published Version Download (171kB) | Preview |
Abstract
Ugyan az elmúlt években számos kirekesztő fogalommal ismerkedtünk meg, ugyanakkor az intellektuális akadályozottsággal élők még manapság is „társadalmi vakfoltnak”, tabutémának számítanak. Úgy gondolom, a tanulói közösségek és az integrált táborok segítségével jól formálható az ép társadalom viszonya és előítéletei az intellektuális akadályozottsággal élők, illetve a fizikai vagy érzékszervi funkcióikban korlátozott személyek irányába, hiszen a saját élmény hatására elősegíti az érintettek árnyaltabb megítélését. Ezért esettanulmányomban a pécsi székhelyű Fogd a Kezem Alapítvány és a MeseTérKép közösen szervezett, művészeti integrált táboraival kapcsolatos pedagógiai módszertani megfontolásokat mutatom be, elméleti reflexiókkal kiegészítve.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 02 Aug 2024 08:59 |
Last Modified: | 02 Aug 2024 08:59 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/201610 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |