Szűcs, Tímea (2019) A kulturális tanulás és a zeneoktatás. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 10 (2). pp. 17-24. ISSN 0133-2597
|
Text
02_Szucs_2019_02.pdf - Published Version Download (211kB) | Preview |
Abstract
A „Tanuló régiók Magyarországon: az elmélettől a valóságig” (LeaRn) kutatás keretein belül a kulturális tanulás munkacsoport négy területen vizsgálódott: kulturális életben való részvétel, művészeti tevékenységben való aktív részvétel, sporttevékenységek, média eszközei által történő kulturális tanulás. A zenetanulási lehetőségek vizsgálata kapcsán a kulturális intézmények látogatottságát és a művészeti tevékenységekben való aktív részvételt térképeztük fel. A „Zenetanulás Magyarországon 2017” adatbázis elemzése során a kultúrafogyasztási szokások területén jelentős különbségeket találtunk a zenét tanuló és a zenét nem tanuló gyermekek között. A zenét tanuló gyermekek körében domináns a magaskultúra-fogyasztók aránya, míg a zenét nem tanulók esetében az otthonülő típus emelkedett ki. Úgy tűnik, hogy a kulturális tőke meghatározó a zenét tanuló gyermekek családjaiban, ami lehetőséget ad mind a társadalmi státus megőrzésére, mind a társadalmi mobilitásra.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában M Music and Books on Music / zene, szövegkönyvek, kották > M1 Music / zene |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 02 Aug 2024 09:26 |
Last Modified: | 02 Aug 2024 09:26 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/201616 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |