Benke, Magdolna (2019) Gondolatok a tanuló közösségek kutatásához. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 10 (2). pp. 5-15. ISSN 0133-2597
|
Text
01_Benke_2019_02.pdf - Published Version Download (146kB) | Preview |
Abstract
Az utóbbi évtizedekben a környezetünkben jelentkező új kihívásokra megoldást keresve új elméletek és koncepciók születtek, közöttük a multi-diszciplináris alapokon nyugvó tanuló régió koncepció, amelynek lényegi eleme a szervezeten belüli és a szervezetek közötti partneri viszony, amely hozzáadott értéket teremt a szereplők számára. A munka világának változó környezete hatására a szociális partnerség új formái jelentek meg. A „szociális partner” új értelmezésében az erő helyett az információn van a hangsúly. Az elmúlt években a tanuló régió diskurzus folytatása mellett erősödő figyelem irányul a tanuló közösségekre, amelyek a szakirodalomban sokféle tartalmat hordoznak. A tanulmány áttekintést ad a tanuló közösségek sokszínű értelmezéséről és funkciójáról, s bemutatja a tanuló közösségek és a szakképzés kapcsolatát. A tanuló régió koncepciók elsődlegesen az egyetemeket tekintik innovációs partnernek, s nem érintik a szakképzést és általában a középfokú oktatást és képzést. Nemzetközi kutatási eredmények rávilágítanak azon ellentmondásokra, amelyek a szakképzés-politika centralizáltsága és a helyi tanuló közösségek regionális szemlélete, illetve a szakképzési piaci igények rövid távú és a közösséget éltető bizalom hosszú távú időszükséglete között húzódik.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 02 Aug 2024 09:28 |
Last Modified: | 02 Aug 2024 09:28 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/201617 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |