REAL

Távoktatás a COVID idején

Misius, Magdolna (2020) Távoktatás a COVID idején. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 11 (4). pp. 39-40. ISSN 0133-2597

[img]
Preview
Text
05_Misius_2020_04.pdf - Published Version

Download (75kB) | Preview

Abstract

2020 márciusában a Covid-19 vírus megjelenését követően meghozott intézkedések egy eddig még nem tapasztalt nehézség elé állították az egész magyar oktatási rendszert. Már ekkor sejthető volt, hogy a „digitális oktatásra” való átállás hatalmas feladatot fog jelenteni mind a pedagógusok, mind a tanulók számára. Közvetlen környezetében mindenki láthatott, hallhatott példákat, hogy milyen megoldások születtek ebben a speciális helyzetben, szóltak a hírek ingyenessé váló szoftverekről, és ezekkel a programokkal rekordidő alatt ismerkedni próbáló tanárokról, online testnevelés órát tartó pedagógusokról. Arról azonban kevesebbet tudunk, csak sejtéseink lehetnek, hogy mi történt ez időszak alatt azokon a településeken, azokban az iskolában, ahol a digitális átálláshoz a minimális tárgyi feltételek sem adottak. Egy ilyen község például Átány, ahol a SZIA (Szociális Innováció Alapítvány) Csillagpontja működik. Ennek a csapatnak a karantén alatti munkáját, az általuk alapított tanoda nehézségeit, a felmerülő problémákat és az ezekre adott válaszokat szeretném bemutatni.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 05 Aug 2024 11:05
Last Modified: 05 Aug 2024 11:05
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/201750

Actions (login required)

Edit Item Edit Item