T. Kiss, Tamás (2020) A távoktatás történetéről. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG (4). pp. 5-14. ISSN 0133-2597
|
Text
01_T.Kiss_2020_04.pdf - Published Version Download (137kB) | Preview |
Abstract
A szakirodalom szerint a távoktatás csaknem kétszáz éves múltra tekint vissza, és az idők folyamán egyre változatosabb intézményi feltételek között és mind kifinomultabb módszerek segítségével segítette az ismeretek elsajátítását, a hallgatók tanulását. A tanulmány – külföldi kitekintéssel – vázlatosan próbálja számba venni, hogyan jött létre, majd alakult ki a 20. században a hazai távoktatás intézményrendszere és miként fejlődött rohamosan a 21. század első évtizedeiben. A távoktatás gondolata Magyarországon már a rádió 1924/25- ben történő megjelenésekor felmerült. A valóságos rádiós távoktatásra azonban csak az 1960-as évek közepén, 1964-től került sor. A Magyar Televízió kísérleti adásai is 1964 februárjában kezdődtek. A képi és hanganyagok elektronikus úton való tárolási és továbbítási módszerei mellett megjelenő internet felgyorsította a fejlődést, lehetővé tette az e-learning tanfolyamok, online képzések széleskörű elterjedését.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 05 Aug 2024 11:43 |
Last Modified: | 05 Aug 2024 11:43 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/201774 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |