REAL

A ChatGPT mint házitanító

Bessenyei, István (2024) A ChatGPT mint házitanító. EDUCATIO, 33 (1). pp. 80-84. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
2063-article-p80.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (123kB) | Preview

Abstract

A tanulmány célja, hogy felmérje az MI-alapú szöveggenerátorok, a GPT 3.5 és GPT-4 (GPT: Generative Pre-trained Transformer) és az újabb fejlesztésű intelligens keresők (Bing, Bard) tanulásszervező potenciálját. Különböző típusú kérdésfeltevések (promptok) segítségével bemutat néhány lehetséges tanulási utat. Felméri az MI által támogatott eszközök előnyeit és hátrányait, megmutatja a különbséget az iskolai közegben való használat és az élethosszig tartó tanulás kontextusában történő használat között. A tanulmány rámutat a kérdések pontos feltevésének kiemelkedő szerepére és vázlatosan bemutatja a technológia legújabb fejleményeit.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: artificial intelligence; self-organised learning; prompt-engineering; mesterséges intelligencia; önszervező tanulás; promptfejlesztés; GPT 3.5; GPT-4; Bing; Bard;
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány
Depositing User: Emese Kató
Date Deposited: 23 Aug 2024 12:07
Last Modified: 23 Aug 2024 12:07
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/203299

Actions (login required)

Edit Item Edit Item