Bessenyei, István (2024) A ChatGPT mint házitanító. EDUCATIO, 33 (1). pp. 80-84. ISSN 1216-3384
|
Text
2063-article-p80.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (123kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány célja, hogy felmérje az MI-alapú szöveggenerátorok, a GPT 3.5 és GPT-4 (GPT: Generative Pre-trained Transformer) és az újabb fejlesztésű intelligens keresők (Bing, Bard) tanulásszervező potenciálját. Különböző típusú kérdésfeltevések (promptok) segítségével bemutat néhány lehetséges tanulási utat. Felméri az MI által támogatott eszközök előnyeit és hátrányait, megmutatja a különbséget az iskolai közegben való használat és az élethosszig tartó tanulás kontextusában történő használat között. A tanulmány rámutat a kérdések pontos feltevésének kiemelkedő szerepére és vázlatosan bemutatja a technológia legújabb fejleményeit.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | artificial intelligence; self-organised learning; prompt-engineering; mesterséges intelligencia; önszervező tanulás; promptfejlesztés; GPT 3.5; GPT-4; Bing; Bard; |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
Depositing User: | Emese Kató |
Date Deposited: | 23 Aug 2024 12:07 |
Last Modified: | 23 Aug 2024 12:07 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/203299 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |