REAL

Mikor jön a segítség? : Serdülők segítségkérő magatartásának jellemzői a pedagógus szemszögéből

Dombi, Annamária and Koltói, Lilla and Kiss, Paszkál (2024) Mikor jön a segítség? : Serdülők segítségkérő magatartásának jellemzői a pedagógus szemszögéből. MÁLTAI TANULMÁNYOK. A MAGYAR MÁLTAI SZERETETSZOLGÁLAT TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 6 (3). pp. 120-136. ISSN 2676-9468

[img]
Preview
Text
9.-Dombi-et-al.pdf - Published Version

Download (357kB) | Preview

Abstract

Kutatásunk során pedagógusokat kérdeztünk félig strukturált interjúk segítségével arról, hogyan vélekednek a pszichológusokról, és véleményük szerint mi támogatná a serdülőket, hogy mentális problémák esetén szakszerű segítséget kérjenek. Mivel a serdülők napjuk jelentős részét az iskolában töltik, a pedagógusoknak van lehetőségük arra, hogy detektálják a tüneteket, és megfelelő szakellátás felé tereljék a fiatalokat. Emiatt nagyon fontos az ő úgynevezett kapuőrszerepük. A kutatásunkban megkérdezett harminckét pedagógus túlnyomó része pozitív töltetű szóasszociációt adott a pszichológus hívószóra, és a fogalommal kapcsolatos szociális reprezentáció a segítség kifejezés körül kristályosodott ki. A felvett interjúkat a kvalitatív témaelemzés módszerével vizsgáltuk. A segítségkérést elősegítő fő tényezők a következők voltak: (1) kapcsolat, (2) bizalom, (3) információ, (4) pozitív példa, (5) társadalmi változás.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 23 Sep 2024 08:34
Last Modified: 23 Sep 2024 08:34
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/205531

Actions (login required)

Edit Item Edit Item