Bálint, Dóra (2022) Öttusán át a triatlonig – a nemzetközi földrajzi olimpia és a hazai válogatóverseny felépítésének összehasonlító elemzése. FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK, 146 (1). pp. 33-47. ISSN 0015-5411
|
Text
6943-Tanulmanyszovege-39580-1-10-20220714.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
A Nemzetközi Földrajzi Olimpia (iGeo) a legnagyobb, középiskolások számára rendezett földrajzverseny a világos. Olyan gyakorlatorientált készségeket mér, mint a földrajzos adatok elemzése vagy fejlesztési javaslatok megfogalmazása. Jelen tanulmányban a nemzetközi verseny és hazai válogatójának összehasonlítását végzem el, kiemelve a nagyobb eltéréseket. Ehhez a nyilvánosan elérhető feladatlapokat használom fel az elmúlt 5 évből. Az elemzést kiegészítve bemutatom a 2018 és 2021 között végzett felkészítő munka kihívásait, melyet 10 diákkal folytattam. A tanulmány konklúziójakánt megfogalmazok hat olyan kulcstényezőt, amelyek segíthetik a felkészítő-rendszerek fejlesztését. A tanulmány három nagy egységből épül fel. Az elsőben összefoglalom a nemzeti válogatóversenyek általános jellemzőit, a kiválasztás főbb szempontjait. Ezt követően elemzem a Hungeocontest és iGeo felépítését, a fordulókat és feladatokat. Elsőként a közös elemeket, melyek mindkét versenyen megtalálhatók, majd a harmadik egységben kizárólag a hazai válogatón szereplő feladatokat.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tehetséggondozás, Nemzetközi Földrajzi Olimpia, földrajzverseny |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 26 Sep 2024 07:01 |
Last Modified: | 26 Sep 2024 07:01 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/205935 |
Actions (login required)
Edit Item |