Olteanu, Lucián Líviusz (2024) The Possibilities of Integrating Career Guidance into Teacher Training = A pályaorientáció beépítésének lehetőségei a tanárképzésbe. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 6 (3). pp. 79-88. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2024_3_079_Olteanu.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (1MB) | Preview |
Abstract
Society and the profession formulate complex professional expectations for career guidance professionals. Possessing an interdisciplinary approach and having the necessary social competencies is important. The development of the teaching profession is closely related to social expectations. The effective functioning of school-based career education can only be successful if this activity is integrated into the system of daily pedagogical tasks. | A társadalom és a szakma komplex szakmai elvárásokat fogalmaz meg a pályaorientációs szakemberekkel szemben. Fontos az interdiszciplináris megközelítés és a szükséges szociális kompetenciák megléte. A tanári pálya fejlődése szorosan összefügg a társadalmi elvárásokkal. Az iskolarendszerű pályaválasztási nevelés eredményes működése csak akkor lehet sikeres, ha ez a tevékenység beépül a napi pedagógiai feladatok rendszerébe.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | pedagógus; pedagógus képzés; Teacher training; pályaorientáció; Career guidance |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 10 Oct 2024 14:28 |
Last Modified: | 10 Oct 2024 14:28 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/207298 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |