REAL

Mesterséges intelligencia a történelemtanításban – útkeresés és problematikák

Kőműves, Edina Ágnes (2024) Mesterséges intelligencia a történelemtanításban – útkeresés és problematikák. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 15 (1-2). No.-15-01-08. ISSN 2061-6260

[img]
Preview
Text
15_01_08_Komuves.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (231kB) | Preview

Abstract

A nagy nyelvi modelleken alapuló mesterséges intelligencia-platformok robbanásszerű terjedése és szaporodása az egész világot, így természetesen a történelemoktatást is érinti. Aggodalmas hangok a tudás elértéktelenedését, elbutulást, romlást, munkaerőpiaci krízist vetítenek előre. A mesterséges intelligencia viszont van, létezik, és bár valós kihívást jelent számos területen, az alábbiakban mégis arra fogunk fókuszálni, hogy ami ezzel beköszönthet, az nem a klasszikus tudás feláldozása és elfeledése, hanem egy lehetőség annak meghaladására. Konkrét példákat gyűjtünk arra, hogy mi mindenre használhatjuk a chatbotokat tanárként a történelemoktatásban, és hogyan építhetjük be a gyakorlatunkba oly módon, hogy a tanulóinkat nem tiltjuk, hanem annak etikus és kritikus használatára ösztönözzük.

Item Type: Article
Subjects: D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 30 Oct 2024 12:13
Last Modified: 30 Oct 2024 12:13
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/208252

Actions (login required)

Edit Item Edit Item