Kaposi, József (2023) Forrásközlések történelemtanításunk közelmúltjából V. : Két tanterv között Témakörök és Segédlet I-II. a történelem érettségihez, felvételihez 1993/1994. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 14 (3). ISSN 2061-6260
|
Text
14_03_04_Forraskozlesek.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (636kB) | Preview |
Abstract
A hazai történelemtanítás egyik legérdekesebb és legreményteljesebb időszaka volt a rendszerváltozást megelőző és az követő néhány esztendő. Ezen időszak a maga átmenetiségével és szabályozatlanságával számos új szakmai megközelítést, kezdeményezést és az elmúlt harminc esztendő meghatározó történelemtanítási alapelveit, szakmai műhelyeit, mintaadó tanári, tankönyvírói személyiségeit „termelte ki”. A forrásként közölt dokumentumok – miközben az 1994-es érettségi és felvételi zökkenőmentes lebonyolítását kívánták szolgálni – jól mutatják az akkori időszak történelemtanítási gondolkodásmódját és gyakorlatát, továbbá érzékelhetők a korszak oktatáspolitikai szándékai, lehetőségei a történelemtanítás tartalmának megújítása, módosítása terén.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 04 Nov 2024 09:31 |
Last Modified: | 04 Nov 2024 09:31 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208431 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |