Gyertyánfy, András (2022) A történelemtanítás kettős céljáról. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 13 (1). ISSN 2061-6260
|
Text
13_01_03_Gyertyanfy_v.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (320kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a történelem magyarázó-iránymutató, valamint gondolkodásfejlesztő funkcióiban összegzi a történelemtanítás két fő célját. Bemutatja, mit jelentenek ezek a gyakorlatban, és rámutat arra, milyen emberképet tükröznek. Egy nemzetközi szakirodalmi vitára utalva felhívja a figyelmet arra, hogy a történelmi gondolkodás elvei nem univerzálisak, hanem a görög-római, illetve a zsidó-keresztény hagyományból erednek. Tehát nem csak az első, a nemzeti és európai hagyomány történelmi elbeszéléseinek kulcsszerepet tulajdonító történelemtanítási irányzat, hanem az e narratívumokkal szemben tartózkodóbb második irány is az európai kultúrában gyökerezik. A tanulmány megjelöli azokat a pedagógiai és iskolán kívüli tényezőket, amelyek miatt a mai történelemdidaktika a két irány együttesében látja a történelemtanítás kívánatos célját.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 04 Nov 2024 14:21 |
Last Modified: | 04 Nov 2024 14:21 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208517 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |