Kiss, Csilla (2022) Miért és hogyan tanítsunk nőtörténetet? TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 13 (1). ISSN 2061-6260
|
Text
13_01_06_Kiss.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány egy bibliográfiát és ehhez egy elméleti bevezetőt tartalmaz. A bibliográfia azokat a tudományos-népszerűsítő folyóiratokban (pl. História, Rubicon, BBC History, Múlt-kor) és történelmi szakportálokon (pl. Újkor.hu, Napi Történelmi Forrás) megjelent nőtörténeti témájú cikkeket tartalmazza, amelyek a szerző véleménye szerint jól használhatóak a történelemtanításban. A szerző részletesen bemutatja a válogatás szempontjait és a bibliográfia kronologikus-tematikus szerkezetét. Az elméleti bevezetőben felsorolja az okokat, amelyek a nőtörténet iskolai tanításba való beiktatása mellett szólnak, ilyenek például a női látószög, a női értékrend megjelenítése a történelmi események bemutatásánál. Ezt követően javaslatokat tesz arra, hogyan használhatóak a bibliográfiában felsorolt írások a mindennapi tanítási gyakorlatban.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 04 Nov 2024 14:28 |
Last Modified: | 04 Nov 2024 14:28 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208521 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |