REAL

Miért és hogyan tanítsunk nőtörténetet?

Kiss, Csilla (2022) Miért és hogyan tanítsunk nőtörténetet? TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 13 (1). ISSN 2061-6260

[img]
Preview
Text
13_01_06_Kiss.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview

Abstract

A tanulmány egy bibliográfiát és ehhez egy elméleti bevezetőt tartalmaz. A bibliográfia azokat a tudományos-népszerűsítő folyóiratokban (pl. História, Rubicon, BBC History, Múlt-kor) és történelmi szakportálokon (pl. Újkor.hu, Napi Történelmi Forrás) megjelent nőtörténeti témájú cikkeket tartalmazza, amelyek a szerző véleménye szerint jól használhatóak a történelemtanításban. A szerző részletesen bemutatja a válogatás szempontjait és a bibliográfia kronologikus-tematikus szerkezetét. Az elméleti bevezetőben felsorolja az okokat, amelyek a nőtörténet iskolai tanításba való beiktatása mellett szólnak, ilyenek például a női látószög, a női értékrend megjelenítése a történelmi események bemutatásánál. Ezt követően javaslatokat tesz arra, hogyan használhatóak a bibliográfiában felsorolt írások a mindennapi tanítási gyakorlatban.

Item Type: Article
Subjects: D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 04 Nov 2024 14:28
Last Modified: 04 Nov 2024 14:28
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/208521

Actions (login required)

Edit Item Edit Item