REAL

Mivel magyarázzák a középiskolások a történészek közötti vitákat?

Kojanitz, László (2021) Mivel magyarázzák a középiskolások a történészek közötti vitákat? TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 12 (4). ISSN 2061-6260

[img]
Preview
Text
12_04_06_Kojanitz.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (351kB) | Preview

Abstract

2020 tavaszán online kérdőíves kutatást végeztünk 11. és 12. évfolyamos diákok körében. A kutatás elsősorban a tanulók történelmi megértésének és történelmi tudatának megismerésére irányult. Ennek keretében azt is megvizsgáltuk, hogy a mai 17–18 évesek hogyan gondolkodnak a történészek közötti viták kialakulásának okairól. A szöveges válaszokat igénylő kérdőívet 75 különböző középiskolában tanuló diák töltötte ki. A válaszadók 66,7 %-a volt lány, 82,7%-a négyosztályos köznevelési intézményben, 81%-a állami fenntartású intézményben tanult. A diákok tanáraik révén szereztek tudomást a kérdőívről, amelynek kitöltése teljesen önkéntes volt.

Item Type: Article
Subjects: D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 05 Nov 2024 09:38
Last Modified: 05 Nov 2024 09:40
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/208599

Actions (login required)

Edit Item Edit Item