Lévesque, Stéphane (2021) Viszlát, Trump, viszlát, Columbus: Miért kell történelmet tanulnunk? TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 12 (3). ISSN 2061-6260
|
Text
12_02_03_Levesque.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (258kB) | Preview |
Abstract
A történelem vitákkal terhelt terep. Az emberek nemcsak különbözően viszonyulnak a múlthoz, hanem radikálisan eltérő elképzeléseik is lehetnek a múltról, s ennek folyományaként a jelenről és a jövőről is. Ez az oka annak, hogy oly gyakran fordulunk hozzá megerősítésért, tanulságokért és analógiákért. A politikusok néha visszaélhetnek azzal, hogy alternatív „tényeket” fabrikálnak, hogy támogatást szerezzenek a programjaikhoz akár az Egyesült Államokban, akár máshol a világon. A kihívások, amelyekkel a mi XXI. századi plurális társadalmainknak szembe kell nézniük – álhírek, rasszizmus, jobboldali populizmus vagy világjárvány – erősödő érdeklődést keltenek a múlt tanulmányozása iránt. Ezek a kihívások arra ösztönzik az embereket, hogy leegyszerűsítetten próbálják érthetővé tenni a bonyolult dolgokat, használható történeteket gyártva az életben való eligazodáshoz. Csak hogy amire az embereknek szükségük van, az nem a felerősödő történelmi emlékezet még újabb módjai, hanem alternatív eszközök ahhoz, hogy a történelmi tudatuk fejlődhessen. Ha az iskolai történelemtanításnak meghatározó szerepe van a mai tanulók történelmi tudatának formálásában, akkor sikeres utakat kell találnia, hogy eligazítsa őket ezekben a globális időkben.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 05 Nov 2024 10:08 |
Last Modified: | 05 Nov 2024 10:08 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208613 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |