Benziger, Karl (2021) Történelemtanítás, nemzeti mítosz és civil társadalom. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 12 (3). ISSN 2061-6260
|
Text
12_02_04_Benzinger.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (380kB) | Preview |
Abstract
Hogyan lehetnek képesek a történelemtanárok és a történészek ellensúlyozni a nemzeti mítoszok erejét, különösen egy olyan erősen átpolitizált környezetben, mint amilyenben most magunkat találjuk? Hogyan ösztönözhetjük és készíthetjük fel a diákjainkat arra, hogy aktív tagjai legyenek annak a civil társadalomnak, amelyhez tartoznak? A szerző bemutat egy általa kidolgozott történelemi kurzust főiskolai hallgatók számára: „Boszorkányok, idegenek és más ellenségek” címmel, amelyet Arthur Miller „Salemi boszorkányok” című műve inspirált. A kurzus célja, hogy az amerikai tömeghisztéria és paranoia pillanatait állítsa szembe az értelem és az ésszerű jogi törvénykezés hátterét jelentő feltételekkel. A történelmi mítoszok hatásossága és azok végtelennek tűnő variációi arra figyelmeztetnek bennünket, hogy ne csak egyszerűen leleplezzük őket, hanem magyarázzuk el a nyilvánosság számára, ezek miért üresek és bárgyúak. Jó kiindulópontja lehet ennek egy olyan módszertan alkalmazása az osztályteremben, amely tanulóinkat detektívekké változtatja, akik bizonyítékok és megfelelő módszerek felhasználásával kérik számon a hatalmat.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 05 Nov 2024 10:10 |
Last Modified: | 05 Nov 2024 10:10 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208614 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |