REAL

Az oral history összekapcsolása új tanulás stratégiákkal

Kojanitz, László (2019) Az oral history összekapcsolása új tanulás stratégiákkal. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 10 (3-4). ISSN 2061-6260

[img]
Preview
Text
10_03_04_Kojanitz.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (314kB) | Preview

Abstract

Az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport tagjaként az oral history iskolai felhasználásának különféle lehetőségeit vizsgálom.[1] A személyes történetek és bennük megelevenedő hajdani világ még a kevésbé érdeklődő diákok figyelmét is fel szokták kelteni. Olyan értékes és élményszerű újdonsága ez a történelemtanulásnak, amelyet érdemes összekapcsolni a kutatásalapú tanulással és a történelmi metafogalmak (pl. forrás, bizonyíték, ok, interpretáció) helyes értelmezésén alapuló gondolkodás fejlesztésével.

Item Type: Article
Subjects: D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 05 Nov 2024 14:06
Last Modified: 05 Nov 2024 14:06
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/208719

Actions (login required)

Edit Item Edit Item