Kojanitz, László (2019) Az oral history összekapcsolása új tanulás stratégiákkal. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 10 (3-4). ISSN 2061-6260
|
Text
10_03_04_Kojanitz.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (314kB) | Preview |
Abstract
Az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport tagjaként az oral history iskolai felhasználásának különféle lehetőségeit vizsgálom.[1] A személyes történetek és bennük megelevenedő hajdani világ még a kevésbé érdeklődő diákok figyelmét is fel szokták kelteni. Olyan értékes és élményszerű újdonsága ez a történelemtanulásnak, amelyet érdemes összekapcsolni a kutatásalapú tanulással és a történelmi metafogalmak (pl. forrás, bizonyíték, ok, interpretáció) helyes értelmezésén alapuló gondolkodás fejlesztésével.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 05 Nov 2024 14:06 |
Last Modified: | 05 Nov 2024 14:06 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208719 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |