Szepesi, Gábor (2017) A digitális érettségi bevezetésének lehetősége a történelem tantárgyból. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 8 (3-4). ISSN 2061-6260
|
Text
08_03_03_Szepesi.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
Abstract
Jelen tanulmány annak egy alternatív lehetőségét vázolja fel, hogy milyen módon lehetne kiváltani a hagyományos, papíralapon megírt érettségi vizsgát egy online felületen, digitális formában. Az érvek és ellenérvek felsorakoztatása arra enged következtetni, hogy bár az online számonkérésnek vannak bizonyos korlátai, ennek ellenére többek között annak költséghatékonysága, a javítással óhatatlanul együtt járó tanári igénybevétel minimalizálása, az információs társadalommal párhuzamosan egyre inkább előtérbe kerülő digitális kompetencia fejlesztése és az érettségi vizsga objektivitásának további fokozása alighanem elkerülhetetlenné teszi az érettségiztetés digitalizálását. Írásomban egy tesztfeladatsor összeállítása és bemérése során összegyűjtött tapasztalatok ismertetésén keresztül igyekszem meggyőzni azokat is, akik esetleg még kétkedve fogadják az újszerű értékelési módszer bevezetését.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 06 Nov 2024 14:22 |
Last Modified: | 06 Nov 2024 14:22 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208883 |
Actions (login required)
Edit Item |