Molnár-Kovács, Zsófia (2016) A dualizmus kori magyar középiskolai egyetemes történelemtankönyvek és azok változatai. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 7 (3-4). ISSN 2061-6260
|
Text
07_03_06_Molnar-Kovacs.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (664kB) | Preview |
Abstract
A magyar középiskolai egyetemes történelemtankönyvek a dualizmus kori tankönyvek egy sajátos csoportját képezték, melyek szerzőitől – ahogy Bartos Károly is kiemeli – „elvárták, hogy az érvényes tantervi előírásoknak megfelelően a kitűzött célt szolgálják. […] A tankönyvnek illeszkednie kellett az előző és a következő év anyagához.”[2] A tanulmány keretei között átfogó képet nyújtunk a dualizmus kori középiskolai egyetemes történelemtankönyvekről, illetve azok valamennyi ismert kiadásáról, s a bemutatás során kronológiai rendet követve, az adott tankönyvek/tankönyvsorozatok első kiadási éve mentén (lehetőség szerint az első kiadástól az utolsóig) szerzőnként vesszük sorra a tankönyveket.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 07 Nov 2024 13:36 |
Last Modified: | 07 Nov 2024 13:36 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208953 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |