REAL

A történelemtanítás kihívásai és lehetőségei az új Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján

Kaposi, József (2016) A történelemtanítás kihívásai és lehetőségei az új Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 7 (1-2). ISSN 2061-6260

[img]
Preview
Text
07_01_03_Kaposi.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (912kB) | Preview

Abstract

Az elmúlt másfél évtizedben jelentős változások diagnosztizálhatók a hazai történelemtanítás tartalmi és módszertani dokumentumaiban, tantervekben, vizsgakövetelményekben és még a tankönyvekben is. A tanulmány a 2012-ben hatályossá vált Nemzeti alaptanterv vonatkozó részeit elemzi végig – kitekintéssel az alaptantervek és érettségi követelmények változásaira a ’90-es évektől kezdve. Legfontosabb megállapítása, hogy a történelmi gondolkodás és a jól adaptálható értelmezési keretek kialakításának fejlesztését, az árnyalt és többszempontú történeti közgondolkodás kiterjesztésének szükségességét hangsúlyozó NAT és kerettantervek a történelemoktatás paradigmaváltásának új lehetőségét és kihívását rejtik magukban. Eredményes implementálásuk nagyban hozzájárulhat a mai magyar társadalom önreflexiójának, jövőképének fejlesztéséhez, a tanárképzés és tanártovábbképzés rendszerében való hangsúlyosabb megjelenésük pedig a történelemtanárok szakdidaktikai és módszertani kultúraváltását eredményezhetik.

Item Type: Article
Subjects: D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 07 Nov 2024 14:19
Last Modified: 07 Nov 2024 14:23
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/208971

Actions (login required)

Edit Item Edit Item