Vinczellér, Gergely (2024) A BYD Magyarországon. ACTA PERIODICA (EDUTUS), 31. pp. 29-35. ISSN 2063-501X
|
Text
byd.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
A BYD kínai autómárka bár már 1995 óta létezik, azonban hazánkban csak 2023 óta vált szélesebb körben ismertté. A BYD márka ismertségének kétségtelenül jót tett, hogy Magyarországon tavaly több olyan autószalon is megnyílt, amely elsődlegesen a BYD márka értékesítésére fókuszál, de a márkanév ismertebbé válásában az elektromos autózás növekvő népszerűségének is bizonyosan van szerepe. Az előbbiek dacára azonban a BYD márka kérdéskörét mégis egy harmadik megközelítésben vizsgáljuk meg, és elsődlegesen arra a kérdésre kívánunk választ találni, hogy az említett globális kínai autómárka a közép-európai régióban miért pont hazánkban jelent meg először, és milyen okok játszottak abban közre a vállalat üzleti és piaci stratégiája szempontjából, hogy az európai terjeszkedésének kiindulási pontjául éppen pont Magyarországra esett végül a választása, megvalósítva így hazánkban a rendszerváltás óta, a legnagyobb mértékű külföldi beruházást.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány J Political Science / politológia > JZ International relations / nemzetközi kapcsolatok, világpolitika |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 07 Nov 2024 14:47 |
Last Modified: | 07 Nov 2024 14:53 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208992 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |