Gyertyánfy, András (2015) Frontális munka a történelemórán. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 6 (1-2). ISSN 2061-6260
|
Text
06_01_04_Gyertyanfy.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (567kB) | Preview |
Abstract
Az alábbi írás azoknak a kritikáknak az elméleti hátterét vizsgálja meg, amelyek a történelemtanítási gyakorlatot jellemző frontális munkát illetik. Kimutatja, hogy míg a reformpedagógiák egészében helytelenítik ezt a munkaformát, a konstruktivista pedagógia az oktatási folyamat meghatározott szakaszában helyesli azt. A tanulmány szembenéz azzal a bírálattal is, mely szerint a történelemtanítás célja a nemzeti kánon indoktrinációja, és ezzel kapcsolatban bemutatja a multiperspektivitás követelményét.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 08 Nov 2024 10:27 |
Last Modified: | 08 Nov 2024 10:27 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/209036 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |