Szabó, Hajnalka Piroska (2015) Általános iskolai történelemtankönyvek női témáinak összehasonlító elemzése. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 6 (1-2). ISSN 2061-6260
|
Text
06_01_06_Szabo.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
Abstract
Két részletben közölt tanulmányunkban általános iskolai történelemtankönyvek női aspektusát vizsgálja és elemzi a szerző az összehasonlító tankönyvelemzés módszerével. Alapvetően arra volt kíváncsi, hogy a kétezres évek után íródott történelemtankönyvekben – melyek az új évszázad kihívásaira próbálnak reflektálni – milyen mértékben érvényesül a női dimenzió, illetve megjelennek-e bennük a legújabb nőtörténeti kutatások eredményei. A tanulmány első része a nőtörténetírás és a nemekre érzékeny pedagógia tudomány-rendszertani helyének meghatározása után a tankönyvelemzés kutatás-módszertani koncepcióját mutatja be, majd pedig a tankönyvek csoportos és globális kvantitatív elemzését vázolja. A következő számunkban megjelenő második rész a tankönyvek összehasonlító tartalomelemzését tárja fel a kategóriák kvalitatív vizsgálata alapján, valamint szaktudományos és didaktikai szempontok szerint elemzi a tankönyvsorozatokat, bemutatva azok tankönyvprofiljait.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 08 Nov 2024 10:29 |
Last Modified: | 08 Nov 2024 10:29 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/209038 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |