Gyertyánfy, András (2014) Gondolatok történelemtanításunk helyzetéről. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 5 (2-4). ISSN 2061-6260
|
Text
05_02_03_Gyertyanfy.pdf Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (490kB) | Preview |
Abstract
Az alábbi írás szerzője a túlságosan ismeretközpontú, gondolkodásra kevéssé ösztönző tanítási módot és a XX. századi anyagrészeket elhanyagoló, korábbi témáknál „leragadó” gyakorlatot tartja a hazai történelemtanítás két legfontosabb problémájának. Mindkettő gyökerét a tanórai anyag túlzott mennyiségében látja, amelynek három okát nevezi meg. Egyrészt a kerettantervhez és a tankönyvekhez való szolgai ragaszkodást. Másrészt azt, hogy az új didaktikai elméletek közvetítése gyakran félrevezető, ezért a tanári közvélemény csak korlátozottan fogadja be őket. Végül kritikusan említ néhány olyan tanári elképzelést, amely a problémával összefüggésbe hozható.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 08 Nov 2024 11:07 |
Last Modified: | 08 Nov 2024 12:39 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/209056 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |