REAL

Gondolatok történelemtanításunk helyzetéről

Gyertyánfy, András (2014) Gondolatok történelemtanításunk helyzetéről. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 5 (2-4). ISSN 2061-6260

[img]
Preview
Text
05_02_03_Gyertyanfy.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (490kB) | Preview

Abstract

Az alábbi írás szerzője a túlságosan ismeretközpontú, gondolkodásra kevéssé ösztönző tanítási módot és a XX. századi anyagrészeket elhanyagoló, korábbi témáknál „leragadó” gyakorlatot tartja a hazai történelemtanítás két legfontosabb problémájának. Mindkettő gyökerét a tanórai anyag túlzott mennyiségében látja, amelynek három okát nevezi meg. Egyrészt a kerettantervhez és a tankönyvekhez való szolgai ragaszkodást. Másrészt azt, hogy az új didaktikai elméletek közvetítése gyakran félrevezető, ezért a tanári közvélemény csak korlátozottan fogadja be őket. Végül kritikusan említ néhány olyan tanári elképzelést, amely a problémával összefüggésbe hozható.

Item Type: Article
Subjects: D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 08 Nov 2024 11:07
Last Modified: 08 Nov 2024 12:39
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/209056

Actions (login required)

Edit Item Edit Item