Kojanitz, László (2014) A kerettanterv változásai – a történetmesélésétől a reflektív történelemszemléletig. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 5 (1). ISSN 2061-6260
|
Text
05_01_02_Kojanitz.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (825kB) | Preview |
Abstract
A kiindulópontunk az a tanítás során tapasztalt probléma, hogy a diákokban nagyon kevés marad meg mindabból, amit tanítunk. Ezért a mostani „újratervezés” során a tudást egyben tartó belső tartóoszlopokra kellene összpontosítani. Ezek közül a tantárgyspecifikus képességfejlesztéssel, az adaptív értelmezési keretek alkalmazásával, a múlt és a jelen közötti kapcsolatok tudatosításával és a reflektív történelemszemlélet kialakításával foglalkozom. Ezen kívül érintem még a nemzeti történelmi hagyomány és a történettudomány eredményei közötti konfliktusok problémáját is.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 08 Nov 2024 12:15 |
Last Modified: | 08 Nov 2024 12:42 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/209078 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |