REAL

A kerettanterv változásai – a történetmesélésétől a reflektív történelemszemléletig

Kojanitz, László (2014) A kerettanterv változásai – a történetmesélésétől a reflektív történelemszemléletig. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 5 (1). ISSN 2061-6260

[img]
Preview
Text
05_01_02_Kojanitz.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (825kB) | Preview

Abstract

A kiindulópontunk az a tanítás során tapasztalt probléma, hogy a diákokban nagyon kevés marad meg mindabból, amit tanítunk. Ezért a mostani „újratervezés” során a tudást egyben tartó belső tartóoszlopokra kellene összpontosítani. Ezek közül a tantárgyspecifikus képességfejlesztéssel, az adaptív értelmezési keretek alkalmazásával, a múlt és a jelen közötti kapcsolatok tudatosításával és a reflektív történelemszemlélet kialakításával foglalkozom. Ezen kívül érintem még a nemzeti történelmi hagyomány és a történettudomány eredményei közötti konfliktusok problémáját is.

Item Type: Article
Subjects: D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 08 Nov 2024 12:15
Last Modified: 08 Nov 2024 12:42
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/209078

Actions (login required)

Edit Item Edit Item