REAL

A tankönyvszerzői életutak párhuzamai : Tankönyvszerzők a dualizmus kori Magyarországon a középiskolai egyetemes történelemtankönyvek tükrében

Molnár-Kovács, Zsófia (2013) A tankönyvszerzői életutak párhuzamai : Tankönyvszerzők a dualizmus kori Magyarországon a középiskolai egyetemes történelemtankönyvek tükrében. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 4 (1). ISSN 2061-6260

[img]
Preview
Text
04_01_03_Molnar_Kovacs.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (844kB) | Preview

Abstract

A XIX-XX. század fordulójának tankönyvei és tankönyvírói kapcsán Unger Mátyás: A történelmi tudat alakulása című munkájában a tankönyvírók népes táboráról, vegyes összetételéről értekezik. A tanulmány keretei közt e szálat tovább fűzve – a tankönyvtörténet, illetve a történelemtudomány mezsgyéjén járva – megvizsgáljuk, hogy a hazai tankönyvszerzői gárda egy sajátos tábora – a középiskolai[3] egyetemes történelemtankönyv-szerzők – munkássága közt milyen párhuzamok és lényegi különbségek érhetők tetten. Egy összehasonlító vizsgálat keretei közt kísérletet teszünk tehát a szerzői életutak strukturált és tematizált áttekintésére.

Item Type: Article
Subjects: D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 11 Nov 2024 07:17
Last Modified: 11 Nov 2024 07:17
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/209195

Actions (login required)

Edit Item Edit Item