Molnár-Kovács, Zsófia (2013) A tankönyvszerzői életutak párhuzamai : Tankönyvszerzők a dualizmus kori Magyarországon a középiskolai egyetemes történelemtankönyvek tükrében. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 4 (1). ISSN 2061-6260
|
Text
04_01_03_Molnar_Kovacs.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (844kB) | Preview |
Abstract
A XIX-XX. század fordulójának tankönyvei és tankönyvírói kapcsán Unger Mátyás: A történelmi tudat alakulása című munkájában a tankönyvírók népes táboráról, vegyes összetételéről értekezik. A tanulmány keretei közt e szálat tovább fűzve – a tankönyvtörténet, illetve a történelemtudomány mezsgyéjén járva – megvizsgáljuk, hogy a hazai tankönyvszerzői gárda egy sajátos tábora – a középiskolai[3] egyetemes történelemtankönyv-szerzők – munkássága közt milyen párhuzamok és lényegi különbségek érhetők tetten. Egy összehasonlító vizsgálat keretei közt kísérletet teszünk tehát a szerzői életutak strukturált és tematizált áttekintésére.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 11 Nov 2024 07:17 |
Last Modified: | 11 Nov 2024 07:17 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/209195 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |