Makk, Gábor (2012) Mit tanítsunk? Útikalauz az európai birodalmak történetéhez, avagy tematikus történelemtanulás és –tanítás, mint lehetséges alternatíva. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 3 (1). ISSN 2061-6260
|
Text
03_01_02_Makk.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (664kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány kísérletet tesz arra, hogy a középiskolás tanulók és a történelem iránt érdeklődők számára egyaránt felvázolja mind az egykori, mind a meglévő európai integrációkat. Ennek keretében általános ismeretanyagot közöl az integrálódó Európa és a globalizálódó világ Magyarországot érintő olyan formai megvalósulásáról, mint az Európai Unió. További céljai közé tartozik, hogy a történelmi összefüggések kidomborításával és a nemzeti keretek között megrekedő történelmi tudat kiszélesítésével az integrációkhoz vezető úton, mint egy történelmi folyamaton keresztül kalauzolja az olvasót. Anélkül, hogy a hagyományos, kronologikusan felépített tananyag létjogosultságát megkérdőjelezné, alternatívát nyújt arra vonatkozóan is, hogy a kronológiai rendszerben működő hazai történelemtanulás és –tanítás mellett hogyan festhetne egy tankönyvi fejezet tematikus, európai dimenziójú megközelítésben tálalva.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 11 Nov 2024 09:24 |
Last Modified: | 11 Nov 2024 09:24 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/209231 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |