REAL

Mit tanítsunk? Útikalauz az európai birodalmak történetéhez, avagy tematikus történelemtanulás és –tanítás, mint lehetséges alternatíva

Makk, Gábor (2012) Mit tanítsunk? Útikalauz az európai birodalmak történetéhez, avagy tematikus történelemtanulás és –tanítás, mint lehetséges alternatíva. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 3 (1). ISSN 2061-6260

[img]
Preview
Text
03_01_02_Makk.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (664kB) | Preview

Abstract

A tanulmány kísérletet tesz arra, hogy a középiskolás tanulók és a történelem iránt érdeklődők számára egyaránt felvázolja mind az egykori, mind a meglévő európai integrációkat. Ennek keretében általános ismeretanyagot közöl az integrálódó Európa és a globalizálódó világ Magyarországot érintő olyan formai megvalósulásáról, mint az Európai Unió. További céljai közé tartozik, hogy a történelmi összefüggések kidomborításával és a nemzeti keretek között megrekedő történelmi tudat kiszélesítésével az integrációkhoz vezető úton, mint egy történelmi folyamaton keresztül kalauzolja az olvasót. Anélkül, hogy a hagyományos, kronologikusan felépített tananyag létjogosultságát megkérdőjelezné, alternatívát nyújt arra vonatkozóan is, hogy a kronológiai rendszerben működő hazai történelemtanulás és –tanítás mellett hogyan festhetne egy tankönyvi fejezet tematikus, európai dimenziójú megközelítésben tálalva.

Item Type: Article
Subjects: D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 11 Nov 2024 09:24
Last Modified: 11 Nov 2024 09:24
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/209231

Actions (login required)

Edit Item Edit Item