Kaposi, József (2012) Az új Nemzeti alaptanterv elé... TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 3 (1). ISSN 2061-6260
|
Text
03_01_06_Kaposi.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (453kB) | Preview |
Abstract
A Nemzeti alaptanterv bevezetésének, a magyar közoktatás újszerű, keretjellegű szabályozásának gondolata 1989-ben, a rendszerváltás hajnalán keletkezett. Sok-sok vitát, és legalább féltucat előzetes változatot követően 1995-ben került sor a NAT1, és a helyi tantervekkel együtt a kétszintű tantervi szabályozás bevezetésére. Hároméves felkészülési időt követően 1998-tól indult az új rendszer szerinti oktatás. 2000-től a kétszintű rendszer a kerettantervek bevezetésével háromszintűre módosult. 2003-ban jelent meg a NAT2, melynek leglényegesebb változása az volt, hogy kikerült belőle a normatív tananyag, és „A tartalom kulcselemei” alcím alatt tanítandó mintákat közölt csupán. A 2007-ben megjelent NAT3 az Európai Unió által ajánlott kulcskompetenciák bevezetésével bővült. Jelen tanterv, a NAT4 legfontosabb tartalmi változása, hogy ismét visszakerült a normatív tananyag. Erről, és a NAT4, valamint az Ember és társadalom műveltségi terület más változtatásairól, értelmezéséről szól a NAT és a műveltségi terület szerkesztője, vezetője ebben és a következő írásban.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 11 Nov 2024 11:13 |
Last Modified: | 11 Nov 2024 11:13 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/209238 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |