Albert, B. Gábor (2011) A két világháború közötti magyarországi tankönyvrevíziós mozgalom kutatásának történeti forrásai. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 2 (2). ISSN 2061-6260
|
Text
02_02_05_Albert.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (412kB) | Preview |
Abstract
Az első világháborút követően a tankönyvek igazságos szellemben való szerkesztése, a torz, más népet sértő állítások tankönyvekből történő kiküszöbölése érdekében számos nemzetközi tanügyi és egyéb szervezet alakult. A két világháború közötti nemzetközi tankönyvrevíziós mozgalom áttekintéséhez kiindulópont a ma már kordokumentumnak is tekinthető „School text-book revision and international understanding” című, az International Institute of Intellectual Cooperation gyűjtőmunkája révén készült beszámoló 1932-es francia, majd annak 1933-as bővített angol nyelvű változata, valamint a téma további feldolgozásához nélkülözhetetlen UNESCO kiadványok. A friss nemzetközi szakirodalmi termésből említést érdemelnek a braunschweigi kutatóintézet munkatársainak írásai. Örvendetes, hogy a nemzetközi tankönyvrevíziós mozgalom áttekintése Dárdai Ágnesnek köszönhetően magyarul is olvasható. A két világháború közötti magyarországi tankönyvrevíziós mozgalomról – bár számos résztanulmány jelent meg – a rendelkezésre álló történeti forrásanyag gazdagsága ellenére a mai napig nem történt meg a téma mindenre kiterjedő, szisztematikus-történeti feldolgozása. E forrásanyag áttekintésére teszünk kísérletet.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 11 Nov 2024 13:15 |
Last Modified: | 11 Nov 2024 13:15 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/209282 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |