Katona, András (2010) Tantárgytörténet: a neveléstörténet mostohagyermeke. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 1 (1). ISSN 2061-6260
|
Text
04_Katona1.pdf - Published Version Download (201kB) | Preview |
Abstract
A neveléstörténet írása a rendszerváltozással Magyarországon új fordulatot vett. Van a neveléstörténetnek azonban egy olyan ága, a tantárgytörténet, amelyről kevéssé állítható e nagymértékű előrelépés. Egyrészt azért, mert a legritkább esetben fordul elő, hogy neveléstörténészek komolyabban foglalkoznak egy-egy iskolai tárgy múltjával; másrészt azért, mert a tantárgypedagógiával foglalkozók sem mindig tekintik feladatuknak ezt. Pedig talán nem történelemdidaktikusi elfogultságom diktálja csupán, hogy az egyes iskolai tárgyak kutatóinak és művelőinek egyaránt szükségük van egyfajta tantárgyi identitástudat kialakítására, ami nemcsak a stúdium jelenének, de múltjának a megismerését és vállalását is jelenti: „…a tantárgy „természetének” megértése nem lehet teljes a tantárgy „történetének” valamilyen fokú ismerete nélkül.”
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 13 Nov 2024 07:41 |
Last Modified: | 13 Nov 2024 07:41 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/209457 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |