REAL

A szám is számít (Történelmi információk szerzése és feldolgozása táblázatokból, diagramokból)

Csepela, Jánosné (2010) A szám is számít (Történelmi információk szerzése és feldolgozása táblázatokból, diagramokból). TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 1 (1). ISSN 2061-6260

[img]
Preview
Text
07_Csepela1.pdf - Published Version

Download (7MB) | Preview

Abstract

Tantervi követelményeink között szerepel a felnőtt korban már természetesnek tekintett „információhordozók készségszintű használata” amelynek egyik eleme. „ismeretszerzés grafikonokból, táblázatokból”. A gyakorló tanár első gondolata ezzel kapcsolatban: „szép, szép, de mikor?”. Hová férhet bele az időigényes, ránézésre „száraz” adathalmazok értelmezése. Mindezek ellenére érdemes alkalmanként néhány percet beiktatnunk óráinkba a statisztikai adatok feldolgozására, mert segítik a tankönyvi megállapítások árnyaltabbá tételét, a differenciált fogalomalkotást. Alkalmazkodva az életkori sajátosságokhoz (a képi és fogalmi gondolkodás meglévő szintjéhez) a számok segítenek a tények „láthatóvá tételében”. Felismertethetők ok-okozati összefüggések, folyamatok, azonosságok és különbségek, más régiókhoz viszonyított helyzetünk stb. Az idejekorán megkezdett és folyamatosan végzett fejlesztés a feltétele annak, hogy felnőttként biztonsággal értelmezzük a tömegkommunikáció által közvetített adatokat.

Item Type: Article
Subjects: D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 13 Nov 2024 07:43
Last Modified: 13 Nov 2024 07:43
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/209460

Actions (login required)

Edit Item Edit Item