REAL

Szükségből erény : Hit és tanulás kapcsolata az Evangélikus Népiskola című folyóirat első huszonöt évfolyamának válogatott cikkeiben = Virtue out of necessity : The Relationship Between Faith and Learning in Selected Articles from the First Twenty-five Volumes of the Journal Evangélikus Népiskola

Balogné Vincze, Katalin (2024) Szükségből erény : Hit és tanulás kapcsolata az Evangélikus Népiskola című folyóirat első huszonöt évfolyamának válogatott cikkeiben = Virtue out of necessity : The Relationship Between Faith and Learning in Selected Articles from the First Twenty-five Volumes of the Journal Evangélikus Népiskola. In: Teológia és tanulás: a változás lehetősége : Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete. Teológia és ... (1). L'Harmattan Kiadó; Evangélikus Hittudományi Egyetem; Luther Kiadó, Budapest, pp. 155-169. ISBN 978-963-380-281-6

[img]
Preview
Text
Teologia_es_tanulas_EHE_oktatoi_2024_OA_155-169_Balogne_Vincze_Katalin.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (227kB) | Preview

Abstract

Az Evangélikus Népiskola című folyóirat lapszámait olvasva bepillantást nyerünk a több mint száz évvel ezelőtt működött evangélikus néptanítók életébe, munkavégzésébe, szakmai és egzisztenciális dilemmáiba. Írásaikból kitűnik, hogy pedagógiai látásmódjukat és gyakorlatukat, valamint ehhez kapcsolódó reflexióikat a törvény adta kereteken és a kort jellemző pedagógiai irányzatokon túl messzemenően meghatározza keresztyén meggyőződésük. A tanulmány az e háttéren megfogalmazott elméleti és gyakorlati megfontolásokból és javaslatokból nyújt ma is továbbgondolásra érdemes ízelítőt. = Reading the articles of the journal Evangélikus Népiskola (Evangelical Folk School) gives us an insight into the life, work, professional and existential dilemmas of the Lutheran folk teachers of more than a hundred years ago. Their writings show that their pedagogical vision and practice, as well as their reflections on these issues, were largely determined by their Christian convictions beyond the legal framework and the pedagogical trends of their time. The study offers a flavour of the theoretical and practical considerations and proposals that are still worth reflecting on today.

Item Type: Book Section
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF13 Memory and learning / emlékezet, tanulás
B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BV Practical Theology / gyakorlati teológia
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 19 Nov 2024 11:54
Last Modified: 19 Nov 2024 11:54
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/209994

Actions (login required)

Edit Item Edit Item