Items where Subject is "B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF13 Memory and learning / emlékezet, tanulás"
Group by: Creators | Item Type Number of items at this level: 129. AAmbrus, Géza Gergely and Vékony, Teodóra and Janacsek, Karolina and Trimborn, Anna B. C. and Kovács, Gyula and Németh, Dezső (2020) When less is more: Enhanced statistical learning of non-adjacent dependencies after disruption of bilateral DLPFC. Journal of Memory and Language, 114. ISSN 0749-596X BBalogné Vincze, Katalin (2024) Szükségből erény : Hit és tanulás kapcsolata az Evangélikus Népiskola című folyóirat első huszonöt évfolyamának válogatott cikkeiben = Virtue out of necessity : The Relationship Between Faith and Learning in Selected Articles from the First Twenty-five Volumes of the Journal Evangélikus Népiskola. In: Teológia és tanulás: a változás lehetősége : Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete. Teológia és ... (1). L'Harmattan Kiadó; Evangélikus Hittudományi Egyetem; Luther Kiadó, Budapest, pp. 155-169. ISBN 978-963-380-281-6 Baranyi, Péter Zoltán and Berki, Borbála and Csapó, Ádám B. (2024) Concepts of Cognitive Infocommunications. INFOCOMMUNICATIONS JOURNAL, 16 (Specia). pp. 37-48. ISSN 2061-2079 Bencéné Fekete, Anikó Andrea and Pónya, Gréta (2022) A szülői bevonódottság hatása a gyermekek iskolai teljesítésére. DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 10 (4). pp. 7-24. ISSN 2064-1060 Blaskovich, Borbála and Szőllősi, Ágnes and Gombos, Ferenc and Racsmány, Mihály and Simor, Péter (2017) The Benefit of Directed Forgetting Persists After a Daytime Nap: The Role of Spindles and Rapid Eye Movement Sleep in the Consolidation of Relevant Memories. Sleep, 40 (3). zsw076. ISSN 0161-8105, ESSN: 1550-9109 Borbély-Ipkovich, Emőke and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső and Gonda, Xénia (2014) The effect of negative mood and major depressive episode on working memory and implicit learning. NEUROPSYCHOPHARMACOLOGIA HUNGARICA. ISSN 1419-8711 Borbély-Ipkovich, Emőke and Németh, Dezső and Janacsek, Karolina and Gonda, Xénia (2014) Szekvenciatanulás major depresszív zavarban. PSYCHIATRIA HUNGARICA, 29 (3). pp. 295-300. ISSN 0237-7896 Budai, Balázs Benjámin (2022) A digitális kompetencia növekvő szerepe = The Growing Role of Digital Literacy. PRO PUBLICO BONO: MAGYAR KÖZIGAZGATÁS; A NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM KÖZIGAZGATÁS-TUDOMÁNYI SZAKMAI FOLYÓIRATA, 10 (2). pp. 30-59. ISSN 2063-9058 CCsábi, Eszter and Várszegi-Shulz, Mária and Janacsek, Karolina and Katona, Gábor and Németh, Dezső (2014) The consolidation of implicit sequence memory in Obstructive Sleep Apnea. PLOS ONE, 9 (10). e109010. ISSN 1932-6203 Csíkos, Csaba and Kelemen, Rita and Kelemen-Molitorisz, Anikó and Molnár, Éva and Pataky, Gabriella and Steklács, János and Szabóné Szitányi, Judit (2011) Metakognícióra alapozott fejlesztés a matematika és az olvasás területén = Metacognition-based trainings in the fields of mathematics and reading. Project Report. OTKA. Czigler, István (2013) Ranschburg Pál kísérleti pszichológiai munkássága és nemzetközi hatása. In: Ranschburg Pál és a magyar pszichológia: Ranschburg Pál (1870-1945). ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 59-66. ISBN 978 963 312 162 7 Czigler, István (2014) Visual Mismatch Negativity and Categorization. Brain Topography, 27 (4). pp. 590-598. ISSN 0896-0267 DDemeter, Gyula (2015) A kényszerbetegség kognitív neuropszichológiája. In: Kényszerbetegség: Elmélet, kutatás, terápia. Oriold és Társai Kiadó, Budapest, pp. 131-154. Demeter, Gyula and Kemény, Ferenc and Harsányi, András and Csigó, Katalin and Földesi, Katalin and Racsmány, Mihály (2016) The effect of emotional cues on event-based prospective memory performance in obsessive compulsive disorder. In: ICOCS 12th Scientific Meeting, 21 Sept 2016, Bécs, Ausztria. Demeter, Gyula and Keresztes, Attila and Harsányi, András and Csigó, Katalin and Racsmány, Mihály (2014) Elfelejtjük az irreleváns információkat? - epizodikus emlékezeti előhívás vizsgálata kényszerbetegségben. In: Határtalan pszichológia - MPT XXIII. Országos Tudományos Nagygyülése, 2014 . Május 15-17, Marosvásárhely. Demeter, Gyula and Keresztes, Attila and Harsányi, András and Csigó, Katalin and Racsmány, Mihály (2013) Obsessed not to forget: lack of retrieval induced forgetting effect in obsessive compulsive disorder (OCD). In: ICOCS 7th Scientific Meeting, 10th October 2013, Barcelona. (Submitted) Demeter, Gyula and Keresztes, Attila and Harsányi, András and Csigó, Katalin and Racsmány, Mihály (2014) Obsessed not to forget: lack of retrieval-induced suppression effect in obsessive-compulsive disorder. Psychiatry Research, 218 (1-2). pp. 153-60. ISSN 1872-7123 Demeter, Gyula and Klekner, Hanga Csenge and Tóth, Lilla Natália and Lencsés, Anita and Csigó, Katalin (2023) A vizuális-téri emlékezet vizsgálata kényszerbetegségben a Rey-Osterrieth Komplex Ábrával. NEUROPSYCHOPHARMACOLOGIA HUNGARICA, 25 (1). pp. 5-17. ISSN 1419-8711 Demeter, Gyula and Pajkossy, Péter and Szőllősi, Ágnes and Harsányi, András and Csigó, Katalin and Racsmány, Mihály (2014) Visuo-spatial memory impairment in obsessive compulsive disorder (OCD): from neuropsychological findings to eye-tracking. In: ICOCS 9th Scientific Meeting, 22 October, Berlin. Demeter, Gyula and Pajkossy, Péter and Szőllősi, Ágnes and Harsányi, András and Csigó, Katalin and Racsmány, Mihály (2015) Vizuális-téri emlékezeti funkciók vizsgálata kényszerbetegségben eye-tracker segítségével. In: Magyar Pszichiátriai Társaság XIX. Vándorgyűlése, Január 28-31, Szeged. Demeter, Gyula and Pajkossy, Péter and Szőllősi, Ágnes and Lukács, Ágnes and Valálik, István and Racsmány, Mihály (2016) Neuropsychological outcomes of subthalamic nucleus deep brain stimulation in Parkinson’s disease. In: IBRO Workshop, 21-22 Jan 2016, Budapest. Demeter, Gyula and Pajkossy, Péter and Szőllősi, Ágnes and Lukács, Ágnes and Valálik, István and Racsmány, Mihály (2016) The effect of Parkinson’s disease and subthalamic deep brain stimulation on executive and memory functions. In: Cognitive and Neural Mechanism of Human Memory, 17-20 Máj 2016, Cluj-Napoca, Romania. Demeter, Gyula and Pajkossy, Péter and Szőllősi, Ágnes and Lukács, Ágnes and Valálik, István and Racsmány, Mihály (2016) The effect of subthalamic nucleus deep brain stimulation on executive and memory functions in Parkinson’s disease. In: Thirty-Fourth European Workshop on Cognitive Neuropsychology, 24-29 Jan 2016, Bressanone, Italy. Demeter, Gyula and Pajkossy, Péter and Szőllősi, Ágnes and Lukács, Ágnes and Valálik, István and Racsmány, Mihály (2016) The effect of subthalamic nucleus deep brain stimulation on prospective memory functions in Parkinson’s disease. In: 6th International Conference on Memory – ICOM6, 17-22 Júl 2016, Budapest. Demeter, Gyula and Racsmány, Mihály (2014) Memory functions in obsessive-compulsive disorder (OCD). In: PUTTING MEMORY IN CONTEXT: RETRIEVAL AND LEARNING A ONE-DAY WORKSHOP ON HUMAN MEMORY, 5th May 2014, Budapest. Demeter, Gyula and Racsmány, Mihály (2013) Realizing delayed intentions: overactivated monitoring function in obsessive compulsive disorder (OCD). In: ESCOP 2013 - 18th Meeting of the European Society for Cognitive Psychology, August 29 - September 1, 2013, Budapest. Demeter, Gyula and Szendi, István and Domján, Nóra and Juhász, Marianna and Greminger, Nóra and Szőllősi, Ágnes and Racsmány, Mihály (2016) Preserved intention maintenance and impaired execution of prospective memory responses in schizophrenia: evidence from an event-based prospective memory study. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 7:593. pp. 1-10. ISSN 1664-1078 Demeter, Gyula and Szendi, István and Juhász, Marianna and Kovács, Ambrus Zoltán and Boncz, István and Keresztes, Attila and Pajkossy, Péter and Racsmány, Mihály (2015) Hypnosis attenuates executive cost of prospective memory. Journal of Clinical and Experimental Hypnosis, 64 (2). pp. 200-212. Denham, Susan L. and Coath, Martin and Háden, Gábor P. and Murray, Fiona and Winkler, István (2016) Relative pitch perception and the detection of deviant tone patterns. In: Physiology, Psychoacoustics and Cognition in Normal and Impaired Hearing. Advances in Experimental Medicine and Biology (894). Springer, Cham Heidelberg New York Dordrecht London, pp. 409-417. ISBN 978-3-319-25472-2 Denham, Susan L. and Winkler, István (2015) Auditory perceptual organization. In: The Oxford Handbook of Perceptual Organization. Oxford Library of Psychology . Oxford University Press, Oxford, UK, pp. 601-620. ISBN 978-0-19-968685-8 Dombovits, Renáta and Pajkossy, Péter and Szőllősi, Ágnes and Demeter, Gyula and Racsmány, Mihály (2016) Végrehajtó-funkciók vizsgálata OCD-vel és szkizofréniával diagnosztizált betegeknél, szemmozgás-követő berendezés segítségével. In: Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Jubileumi Országos Tudományos Nagygyűlése, 2-4 Jún 2016, Budapest. EEndress, Ansgar D. and Szabó, Szilárd (2017) Interference and Memory Capacity Limitations. PSYCHOLOGICAL REVIEW, 124 (5). pp. 551-571. ISSN 0033-295X FFaragó, Boglárka and Soltész, Péter and Pléh, Csaba (2015) A vizsgára készülés és az IKT-használat kölcsönhatásainak vizsgálata kérdőíves módszerrel. Iskolakultúra, 25 (5-6). pp. 15-32. ISSN 1215-5233 Frost, J. D. and Hasnoot, K. and McDonnel, K. and Winkler, István and Todd, Juanita (2018) The cognitive resource and foreknowledge dependence of auditory perceptual inference. NEUROPSYCHOLOGIA, 117. pp. 379-388. ISSN 0028-3932 Frost, J.D. and Winkler, István and Provost, Alexander and Todd, Juanita (2016) Surprising sequential effects on MMN. Biological Psychology, 116. pp. 47-56. ISSN 0301-0511 Füzi, Izabella and Szabó, Éva (2018) Az oktatási kihívások pszichológiai vonatkozásai : Interjú Szabó Évával. APERTÚRA, 13 (2). pp. 1-8. ISSN 1787-7245 GGanie, Aadil Gani and Dadvandipour, Samad (2022) Traditional or Deep Learning for Sentiment Analysis: A Review. MULTIDISZCIPLINÁRIS TUDOMÁNYOK, 12 (1). pp. 3-12. ISSN 2786-1465 Gerőcs, Mátyás and Pintér, Lilla (2015) A gyerekek mindig "pontosan" értik a számneveket? In: Lingdok 14. Szegedi Tudományegyetem Nyelvtudományi Doktori Iskola, Szeged, pp. 45-60. Gyarmathy, E. (2012) Diszlexia a digitális korszakban. Other. Műszaki Könyvkiadó. Gyarmathy, Éva (2013) Dyslexic and dissymmetric: in a labyrinth of the creative abilities and disabilities in the Literacy Project. In: Symmetry: Art and Science. Journal of the International Society for the Interdisciplinary Study of Symmetry 2013. The Hellenic Open University, Crete, pp. 134-139. Gyarmathy, Éva (2012) Egy átmeneti korszak nyűgei és dilemmái. In: Digitális_degeneráció 2.0. OFOE, Underground Kiadó, pp. 45-61. Gyarmathy, Éva (2017) A tehetség érdem és lehetőség oldala. Psychologia Hungarica Caroliensis, 1 (1). pp. 1-19. ISSN 2064-2504 Gyurkó, Donát Sámuel (2024) Tanulóközösségek a gyülekezetben : A tanítványi kiscsoportok és a tanítványság gyakorlati koncepciójának kérdései = Learning Communities Within the Church : Issues of Practical Conception of Small Groups of Disciples and Discipleship. In: Teológia és tanulás: a változás lehetősége : Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete. Teológia és ... (1). L'Harmattan Kiadó; Evangélikus Hittudományi Egyetem; Luther Kiadó, Budapest, pp. 285-303. ISBN 978-963-380-281-6 Győrffy, Lajos and Osztényi, József (2024) Tanulási szokások az NJE matematika kurzusain = Study habits on nje’s mathematics courses. GRADUS, 11 (1). pp. 1-8. ISSN 2064-8014 HHartyándi, Mátyás (2021) Videójátékok, szimulációk és a tapasztalati tanulás kapcsolata : Avagy lehetséges Minecraftot játszva tanulni? IN MEDIAS RES: FOLYÓIRAT A SAJTÓSZABADSÁGRÓL ÉS A MÉDIASZABÁLYOZÁSRÓL, 10 (1). pp. 39-55. ISSN 2063-6253 Hoffmann, Ildikó (2011) Demencia és nyelv - az Alzheimer-kór korai nyelvi előjelei = Dementia and Language - Prosodic features of speech in Alzheimer’s disease (Theoretical and diagnostic aspects). Project Report. OTKA. Horváth, Kata and Török, Csenge and Pesthy, Orsolya and Németh, Dezső and Janacsek, Karolina (2020) Divided attention does not affect the acquisition and consolidation of transitional probabilities. SCIENTIFIC REPORTS. ISSN 2045-2322 Háden, Gábor P. and Honing, Henkjan and Török, Miklós and Winkler, István (2015) Detecting the temporal structure of sound sequences in newborn infants. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY, 96 (1). pp. 23-28. ISSN 0167-8760 Háden, Gábor P. and Németh, Renáta and Török, Miklós and Winkler, István (2016) Mismatch response (MMR) in neonates: beyond refractoriness. Biological Psychology, 117. pp. 26-31. ISSN 0301-0511 Háden, Gábor P. and Németh, Renáta and Török, Miklós and Winkler, István (2015) Predictive processing of pitch trends in newborn infants. BRAIN RESEARCH, 1626. pp. 14-20. ISSN 0006-8993 JJacobsen, Thomas and Bäß, Pamela and Roye, Anja and Winkler, István and Schröger, Erich and Horváth, János (2021) Word class and word frequency in the MMN looking glass. Brain and Language, 218. p. 104964. ISSN 0093-934X Janacsek, Karolina and Ambrus, Géza Gergely and Paulus, Walter and Antal, Andrea and Németh, Dezső (2015) Right Hemisphere Advantage in Statistical Learning: Evidence From a Probabilistic Sequence Learning Task. Brain Stimulation, 8. pp. 277-282. ISSN 1935-861X Janacsek, Karolina and Németh, Dezső (2015) The puzzle is complicated: When should working memory be related to implicit sequence learning, and when should it not? (Response to Martini et al.). Cortex, 64. pp. 411-412. Janacsek, Karolina and Shattuck, Kyle F and Tagarelli, Kaitlyn M and Lum, Jarrad AG and Turkeltaub, Peter E and Ullman, Michael T (2020) Sequence learning in the human brain: A functional neuroanatomical meta-analysis of serial reaction time studies. NEUROIMAGE, 207. No.-116387. ISSN 1053-8119 Juhász, Dóra and Németh, Dezső and Janacsek, Karolina (2019) Is there more room to improve? The lifespan trajectory of procedural learning and its relationship to the between- and within -group differences in average response times. PLOS ONE, 14 (7). pp. 1-20. ISSN 1932-6203 Juhász, Dóra and Németh, Dezső and Janacsek, Karolina (2019) Is there more room to improve? The lifespan trajectory of procedural learning and its relationship to the between- and within-group differences in average response times. PLOS ONE, 14 (7). ISSN 1932-6203 Juhász, Dóra and Szabó-Balogh, Virág (2016) Rövidtávú emlékezet és munkamemória-kapacitás autizmusban. ISKOLAKULTÚRA, 26 (5). pp. 36-47. ISSN 1215-5233 KKirály, Ildikó and Gergely, György and Ragó, Anett (2008) A célok és céltárgyak szerepe az eseményemlékezet és a fogalomalkotás fejlődésében = The role of goals and goal-objects in the development of event memory and concept formation. Project Report. OTKA. Kocsis, Zsuzsanna and Hajdu, Botond and Orosz, Gábor and Winkler, István and Honbolygó, Ferenc (2016) Szintaktikai sértések és a sértés nyelvtani elemei közötti távolság hatásának vizsgálata a magyar nyelvben. Magyar Pszichológiai Szemle. ISSN 0025-0279 (In Press) Kodácsy-Simon, Eszter (2024) A konstruktív tanulási modell elemei a Biblia tanulásképében = Elements of Constructivist Learning Theory in the Bible’s Image of Learning. In: Teológia és tanulás: a változás lehetősége : Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete. Teológia és ... (1). L'Harmattan Kiadó; Evangélikus Hittudományi Egyetem; Luther Kiadó, Budapest, pp. 67-83. ISBN 978-963-380-281-6 Kovács, Gábor (2014) Idegennyelv-elsajátítás. In: Pszicholingvisztika 1-2. Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 593-674. ISBN 978 963 05 9499 8 Kovács, Gábor (2014) MAMUT - Felhasználói kézikönyv (v1.0). Manual. -. (Unpublished) Kupa, Krisztina and Komlósi, László Imre and Szerdahelyi, Miklós János (2022) Evidence for a second-order latent construct of self-directed learning readiness in virtual teams in Hungary. HUNGARIAN STATISTICAL REVIEW, 5 (1). pp. 29-47. ISSN 2630-9130 Káldi, Tamás and Babarczy, Anna (2021) A szórend és a munkamemória‐folyamatok kapcsolatának vizsgálati lehetőségei. Logopédia, 5. pp. 125-141. ISSN 2498-8960 Kóbor, Andrea and Takács, Ádám and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső and Honbolygó, Ferenc and Csépe, Valéria (2015) Different strategies underlying uncertain decision making : Higher executive performance is associated with enhanced feedback-related negativity. PSYCHOPHYSIOLOGY, 52 (3). pp. 367-77. ISSN 0048-5772 LLadányi, Enikő and Kas, Bence and Lukács, Ágnes (2017) The role of cognitive control in anaphor resolution in children with specific language impairment. Applied Psycholinguistics, 38 (5). pp. 1173-1199. ISSN 0142-7164, ESSN: 1469-1817 Lencsés, Anita and Mikula, Bernadett and Mioni, Giovanna and Rendell, Peter G. and Dénes, Zoltán and Demeter, Gyula (2024) Prospective memory functions in traumatic brain injury: The role of neuropsychological deficits metamemory and impaired self-awareness. JOURNAL OF NEUROPSYCHOLOGY. ISSN 1748-6645 Likács, Ágnes and Demeter, Gyula and Racsmány, Mihály and Valálik, István and Kemény, Ferenc (2016) Differential vulnerability of different forms of skill learning in Parkinson’s disease Different forms of skill learning in Parkinson’s disease. In: Fifth Implicit Learning Seminar, 23-25 Jún 2016, Lancaster. Lukács, Borbála and Honbolygó, Ferenc (2019) Task-dependent mechanisms in the perception of music and speech: domain-specific transfer effects of elementary school music education. JOURNAL OF RESEARCH IN MUSIC EDUCATION, 67 (2). pp. 153-170. ISSN 0022-4294 Lukács, Ágnes and Kemény, Ferenc and Demeter, Gyula and Valálik, István and Racsmány, Mihály (2014) Differential vulnerability of different forms of skill learning in Parkinson’s disease. In: Annual Meeting of the Society for Neuroscience, 15-19 November, Washington, DC. Lévay, Csilla and Gonda, Xénia and Lábadi, Beatrix (2016) Effect of age and gender in association with spatial anxiety on navigation strategy preferences. In: 29th ECNP Congress, 2016. szeptember 17-20., Bécs. MMarián, Miklós and Szőllősi, Ágnes and Racsmány, Mihály (2018) Anodal transcranial direct current stimulation of the right dorsolateral prefrontal cortex impairs long-term retention of reencountered memories. Cortex, 108. pp. 80-91. ISSN 0010-9452 Marno, Hanna and Danyi, Róbert and Vékony, Teodóra and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső (2021) Prompting teaching modulates children's encoding of novel information by facilitating higher-level structure learning and hindering lower-level statistical learning. COGNITION. ISSN 0010-0277 Medovarszki, István (2024) A kritikus kognitív készségek fejlettségének vizsgálata első osztályos tanulók körében. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio paedagogica, 45. pp. 99-122. ISSN 26309742 Mikula, Bernadett and Lencsés, Anita and Borbély, Csaba and Demeter, Gyula (2021) Emotion recognition and theory of mind after temporal lobe epilepsy surgery: A systematic review. SEIZURE-EUROPEAN JOURNAL OF EPILEPSY, 93. pp. 63-74. ISSN 1059-1311 Molnár, Gyöngyvér (2016) A dinamikus problémamegoldó képesség mint a tudás elsajátításának és alkalmazásának képessége. ISKOLAKULTÚRA, 26 (5). pp. 3-16. ISSN 1215-5233 Mullens, Daniel and Winkler, István and Damaso, Karlye and Heathcote, Andrew and Whitson, Lisa R. and Provost, Alexander and Todd, Juanita (2016) Biased relevance filtering in the auditory system: A test of confidence-weighted first-impressions. Biological Psychology, 115. pp. 101-111. ISSN 0301-0511 Mullens, Daniel and Woodley, Jessica and Whitson, Lisa R. and Provost, Alexander and Heathcote, Andrew and Winkler, István and Todd, Juanita (2014) Altering the primacy bias – How does a prior task affect mismatch negativity (MMN)? Psychophysiology, 51 (5). pp. 437-445. ISSN 00485772 NNagy, Dóra (2024) Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig 3. : beszámoló egy gyermeknyelvi szakmai konferenciáról. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (2). pp. 119-125. ISSN 2060-0623 Näätänen, Risto and Kujala, Teija and Winkler, István (2011) Auditory processing leading to conscious perception: a unique window to central auditory processing opened by the mismatch negativity (MMN) and related responses. Psychophysiology, 48 (1). pp. 4-22. ISSN 1469-8986 Németh, Dezső (2010) A nem-deklaratív és a deklaratív emlékezeti rendszerek kapcsolata a nyelvi folyamatokkal = Non-declarative and declarative memory systems behind language. Project Report. OTKA. Németh, Dezső and Hallgató, Emese and Janacsek, Karolina and Sandor, Tímea and Londe, Zsuzsa (2009) Perceptual and motor factors of implicit skill learning. NEUROREPORT, 20 (18). pp. 1654-1658. ISSN 0959-4965 OOtte, R.A. and Winkler, István and Braeken, M.A.K.A. and Stekelenburg, J.J. and van der Stelt, O. and Van den Bergh, B.R.H. (2013) Detecting violations of temporal regularities in waking and sleeping two-month-old infants. Biological Psychology, 92 (2). pp. 315-322. ISSN 0301-0511 PPajkossy, Péter and Racsmány, Mihály (2019) How the size of the to-be-learned material influences the encoding and later retrieval of associative memories: A pupillometric assessment. PLOS ONE. ISSN 1932-6203 Pajkossy, Péter and Szőllősi, Ágnes and Demeter, Gyula and Harsányi, András and Csigó, Katalin and Racsmány, Mihály (2015) Figyelmi váltás OCD-ben – egy eye-tracker vizsgálat. In: Magyar Pszichiátriai Társaság XIX. Vándorgyűlése, Január 28-31, Szeged. Pajkossy, Péter and Szőllősi, Ágnes and Racsmány, Mihály (2020) Pupil size changes signal hippocampus-related memory functions. SCIENTIFIC REPORTS, 10. No.-16393. ISSN 2045-2322 Pajkossy, Péter and Szőllősi, Ágnes and Racsmány, Mihály (2019) Retrieval practice decreases processing load of recall: Evidence revealed by pupillometry. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY, 143. pp. 88-95. ISSN 0167-8760 Pajor, Emese and Beke, Anna Mária and Csépe, Valéria (2018) A síkírás és a Braille-írás olvasásakor megjelenő szóhosszúsági hatás fejlődése és ennek relevanciája az olvasás kétutas modellje számára. ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 18 (1). pp. 43-63. ISSN 1419-872X Papp, Sándor and Vincze, Ernő and Preiszner, Bálint and Liker, András and Bókony, Veronika (2015) A comparison of problem-solving success between urban and rural house sparrows. Behavioral Ecology and Sociobiology, 69. pp. 471-480. ISSN 0340-5443 (print), 1432-0762 (online) QQuentin, Romain and Fanuel, Lison and Kiss, Mariann and Vernet, M and Vékony, Teodóra and Janacsek, Karolina and Cohen, Leonardo G and Németh, Dezső (2021) Statistical learning occurs during practice while high-order rule learning during rest period. npj Science of Learning. RRacsmány, Mihály (2006) Gátló folyamatok az emlékezeti előhívásban = Inhibitory processes in memory retrieval. Project Report. OTKA. Racsmány, Mihály and Demeter, Gyula and Juhász, Marianna and Kovács, Zoltán Ambrus and Boncz, István and Keresztes, Attila and Pajkossy, Péter and Szendi, István (2014) Hipnózis hatása a prospektív emlékezeti teljesítményre. In: MPT VIII. Nemzeti Kongresszusa, 2014. január 22-25, Budapest. Racsmány, Mihály and Demeter, Gyula and Szőllősi, Ágnes (2018) Successful list-method directed forgetting without retroactive interference of post-instruction learning. MEMORY, 27 (2). pp. 224-230. ISSN 0965-8211 Racsmány, Mihály and Demeter, Gyula and Szőllősi, Ágnes and Domján, Nóra and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső and Keresztes, Attila and Pajkossy, Péter and Szendi, István (2014) Explicit és implict tanulási teljesítmények kettõs disszociációja szkizofréniában. In: MPT VIII. Nemzeti Kongresszusa, 2014. január 22-25, Budapest. Racsmány, Mihály and Kurimay, Tamás and Szendi, István (2012) Végrehajtórendszer és emlékezeti előhívás: működés és patológia = Executive system and memory retrieval: function and pathology. Project Report. OTKA. Racsmány, Mihály and Pajkossy, Péter and Demeter, Gyula and Keresztes, Attila (2013) Goal attainment and memory suppression: Zeigernik reloaded. In: ESCOP 2013 - 18th Meeting of the European Society for Cognitive Psychology, August 29 - September 1, 2013, Budapest. Reuss, András (2024) Teológiát tanulni = The Study of Theology. In: Teológia és tanulás: a változás lehetősége : Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete. Teológia és ... (1). L'Harmattan Kiadó; Evangélikus Hittudományi Egyetem; Luther Kiadó, Budapest, pp. 28-38. ISBN 978-963-380-281-6 SS. Nagy, Zita and Demeter, Gyula (2023) A neuropszichológiai vizsgálat menete és jellegzetességei. In: A pszichodiagnosztika kézikönyve. Medicina Kiadó, Budapest, pp. 1-16. (In Press) Schröger, Erich and Bendixen, Alexandra and Denham, Susan L. and Mill, Robert and Bőhm, Tamás M. and Winkler, István (2013) Predictive regularity representations in deviance detection and auditory stream segregation: from conceptual to computational models. Brain Topography. pp. 1-36. ISSN 0896-0267 Seres-Busi, Etelka (2024) Reflektív technikák a mentorálási folyamatban : A mentori kapcsolat támogatása érdekében = Reflective Techniques in the Mentoring Process : In Support of the Mentoring Relationship. In: Teológia és tanulás: a változás lehetősége : Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete. Teológia és ... (1). L'Harmattan Kiadó; Evangélikus Hittudományi Egyetem; Luther Kiadó, Budapest, pp. 210-223. ISBN 978-963-380-281-6 Shtaltovna, Yuliya (2021) Can a Skill be Measured or Assessed? : 6-Level Skills Development Approach to Skill Assessment. GiLE Journal of Skills Development, 1 (1). pp. 12-24. ISSN 2732-3781 Sik-Lányi, Cecília and Halmosi, Bence and Ara, Jinat and Szűcs, Judit and Guzsvinecz, Tibor (2024) Assessing Memory Colors of University Students. INFOCOMMUNICATIONS JOURNAL, 16 (Specia). pp. 22-29. ISSN 2061-2079 Simor, Péter and Zavecz, Zsófia and Horváth, Kata and Éltető, Noémi and Török, Csenge and Pesthy, Orsolya and Gombos, Ferenc and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső (2019) Deconstructing Procedural Memory: Different Learning Trajectories and Consolidation of Sequence and Statistical Learning. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9. pp. 1-18. ISSN 1664-1078 Son Van, Nguyen and Habók, Anita (2022) Non-English major students’ perceptions of aspects of their autonomous language learning. LANGUAGE LEARNING IN HIGHER EDUCATION, 12 (1). pp. 231-253. ISSN 2191-6128 Szabóné Balogh, Ágota (2020) Kognitív képességek informatikai alapú fejlesztésének hatásvizsgálata 5-8. évfolyamon tanulók körében = Effectiveness study of it-based development of cognitive abilities of 5th-8th grade students. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 2 (4). pp. 41-58. ISSN 2676-8771 Szalárdy, Orsolya and Bőhm, Tamás M. and Bendixen, Alexandra and Winkler, István (2013) Event-related potential correlates of sound organization: Early sensory and late cognitive effects. Biological Psychology, 93 (1). pp. 97-104. ISSN 0301-0511 Szegedi-Hallgató, Emese and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső (2019) Different levels of statistical learning - Hidden potentials of sequence learning tasks. PLOS ONE, 14 (9). pp. 1-32. ISSN 1932-6203 Szendi, István and Demeter, Gyula and Janacsek, Karolina and Domján, Nóra and Greminger, Nóra and Németh, Dezső and Racsmány, Mihály (2015) Double Dissociation of Explicit and Implicit Learning Performances in Neurocognitive Subgroups of Schizophrenia. In: 23rd European Congress of Psychiatry, 28-31 March, Vienna. Szendi, István and Demeter, Gyula and Szőllősi, Ágnes and Domján, Nóra and Greminger, Nóra and Racsmány, Mihály (2014) A prospektív emlékezet károsodása szkizofréniában – S és Z alcsoportok. In: MPT VIII. Nemzeti Kongresszusa, 2014. január 22-25, Budapest. Szőcs, Krisztina (2022) A Covid-19 okozta digitális oktatásra átállás hatása a nyelvtanulók autonómiájára és az önálló nyelvtanulással kapcsolatos meggyőződéseikre. DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 10 (1-2). pp. 145-154. ISSN 2064-1060 Szőllősi, Ágnes and Pajkossy, Péter and Demeter, Gyula and Kéri, Szabolcs and Racsmány, Mihály (2016) Acute stress improves prospective memory performance in young adults. In: 6th International Conference on Memory – ICOM6, 17-22 Júl 2016, Budapest. TTao, Yanqiang and Tang, Qihui and Wang, Shujian and Zou, Xinyuan and Ma, Zijuan and Zhang, Liang and Liu, Gang and Liu, Xiangping (2024) The impact of long-term online learning on social anxiety and problematic smartphone use symptoms among secondary school students with different levels of fear of missing out: Evidence from a symptom network and longitudinal panel network analysis. JOURNAL OF BEHAVIORAL ADDICTIONS, 13 (1). pp. 88-101. ISSN 2062-5871 Todd, Juanita and Heathcote, Andrew and Mullens, Daniel and Whitson, Lisa R. and Provost, Alexander and Winkler, István (2013) What controls gain in gain control? Mismatch negativity (MMN), priors and system biases. Brain Topography. ISSN 0896-0267 Tóth, Krisztián and László, Kristóf and Lénárd, László (2010) Role of intraamygdaloid acylated-ghrelin in spatial learning. BRAIN RESEARCH BULLETIN, 81 (1). pp. 33-37. ISSN 0361-9230 Tóth, Ágoston (2018) Recognizing semantic frames using neural networks and distributional word representations. ARGUMENTUM, 14. pp. 400-414. ISSN 1787-3606 Tóth-Fáber, Eszter and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső (2021) Statistical and sequence learning lead to persistent memory in children after a one-year offline period. SCIENTIFIC REPORTS. ISSN 2045-2322 Tóth-Fáber, Eszter and Janacsek, Karolina and Szőllősi, Ágnes and Kéri, Szabolcs and Németh, Dezső (2021) Regularity detection under stress: Faster extraction of probability-based regularities. PLOS ONE. ISSN 1932-6203 UUllman, Michael T and Earle, Sayako F and Walenski, Matthew and Janacsek, Karolina (2020) The neurocognition of developmental disorders of language. Annual review of psychology, 71. pp. 389-417. ISSN 0066-4308, eISSN 1545-2085 VValálik, István and Demeter, Gyula and Kemény, Ferenc and Lukács, Ágnes and Racsmány, Mihály (2014) The effect of deep brain stimulation on cognitive performance in patients with Parkinson’s disease. In: 21th Congress of the ESSFN, 17-20 September, Maastricht. Volosin, Márta and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső (2013) A Montreal Kognitív Felmérés (MoCa) magyar nyelvű adaptálása egészséges, enyhe kognitív zavarban és demenciában szenvedő idős személyek körében. PSYCHIATRIA HUNGARICA, 28 (4). pp. 370-392. ISSN 0237-7896 Vékony, Teodóra and Marossy, Hanna and Must, Anita and Vécsei, László and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső (2020) Speed or accuracy instructions during skill learning do not affect the acquired knowledge. Cerebral Cortex Communications. ISSN 2632-7376 Vékony, Teodóra and Török, Lilla and Pedraza, Felipe and Schipper, Kate and Pleche, Claire and Tóth, László and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső (2020) Retrieval of a well-established skill is resistant to distraction: Evidence from an implicit probabilistic sequence learning task. PLOS ONE. ISSN 1932-6203 WWinkler, István and Czigler, István (2012) Evidence from auditory and visual event-related potential (ERP) studies of deviance detection (MMN and vMMN) linking predictive coding theories and perceptual object representations. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY, 83 (2). pp. 132-143. ISSN 0167-8760 Winkler, István and Denham, Susan L. and Nelken, Israel (2009) Modeling the auditory scene: predictive regularity representations and perceptual objects. TRENDS IN COGNITIVE SCIENCES, 13 (12). pp. 532-540. ISSN 1364-6613 Winkler, István and Schröger, Erich (2015) Auditory perceptual objects as generative models: Setting the stage for communication by sound. Brain and language, 148. pp. 1-22. ISSN 1090-2155 YYin, Yulong and Li, Xu and Lau, Joseph T. F. and Nan, Sunian and Ouyang, Mingkun and Cai, Xiaojun and Wang, Pengcheng (2024) Negative emotions mediate the association between the topology of the complex brain network and smartphone use disorder: A resting-state EEG study. JOURNAL OF BEHAVIORAL ADDICTIONS, 13 (1). pp. 120-133. ISSN 2062-5871 ZZavecz, Zsófia and Horváth, Kata and Solymosi, Péter and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső (2020) Frontal-midline theta frequency and probabilistic learning: A transcranial alternating current stimulation study. BEHAVIOURAL BRAIN RESEARCH, 393. No.-112733. ISSN 0166-4328 Zavecz, Zsófia and Nagy, Tamás and Galkó, Adrienn and Németh, Dezső and Janacsek, Karolina (2020) The relationship between subjective sleep quality and cognitive performance in healthy young adults: Evidence from three empirical studies. SCIENTIFIC REPORTS, 10. No.-4855. ISSN 2045-2322 ÉÉrsek, Attila (2020) Digitális eszközök tanulókra vonatkozó kognitív hatásainak feltáró jellegű kismintás kutatásai. In: A kultúraváltás hatása az oktatásra: tanulmányok a digitális átállás iskolára gyakorolt hatásáról. Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 162-183. ISBN 978-963-496-162-8 (Print) 978-963-496-163-5 (Online) |