Gyurkó, Donát Sámuel (2024) Tanulóközösségek a gyülekezetben : A tanítványi kiscsoportok és a tanítványság gyakorlati koncepciójának kérdései = Learning Communities Within the Church : Issues of Practical Conception of Small Groups of Disciples and Discipleship. In: Teológia és tanulás: a változás lehetősége : Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete. Teológia és ... (1). L'Harmattan Kiadó; Evangélikus Hittudományi Egyetem; Luther Kiadó, Budapest, pp. 285-303. ISBN 978-963-380-281-6
|
Text
Teologia_es_tanulas_EHE_oktatoi_2024_OA_285-303_Gyurko_Donat_Samuel.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (264kB) | Preview |
Abstract
A tanulás kulcsfogalom egy közösség jövője szempontjából. A tanulóközösségek pedagógiai koncepciója olyan közösségi működést ír le és motivál, amely a keresztény közösségnek is sajátja. A tanulóközösségek koncepciója segíthet egy egészségesebb és kooperatívabb gyülekezeti kultúra megteremtésében. A tanulóközösségek koncepciójának gyülekezeti alkalmazása a tanítványság fogalmához vezet el. A tanítványság fogalma a keresztények tanulás iránti elkötelezettségét fejezi ki. A kereszténységben a tanítványságnak kétféle felfogása érhető tetten: az organikus, nem tudatos tanítványi modell és a tudatos tanítvánnyá tétel modellje. A tanulóközösségek definíciója szerint a tanítványi kiscsoportokra tekinthetünk úgy, mint tanulóközösségekre. = Learning is a key concept for the future of a community. The pedagogical concept of learning communities describes and motivates a kind of community that is also characteristic of the Christian community. The concept of learning communities can help create a healthier and more cooperative church culture. Applying the concept of learning communities in the church leads to the concept of discipleship. The concept of discipleship expresses Christians’ commitment to learning. In Christianity, there are two conceptions of discipleship: the organic, unintentional discipleship model and the intentional discipleship model. Small groups of disciples can be defined as learning communities.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF13 Memory and learning / emlékezet, tanulás B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BV Practical Theology / gyakorlati teológia |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 19 Nov 2024 13:22 |
Last Modified: | 19 Nov 2024 13:22 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/210004 |
Actions (login required)
Edit Item |