Cseriné Demeter, Bernadett (2024) ADHD : Mit tanít nekünk? Hogyan hat szociális viselkedésünkre? PAIDEIA, 14 (1). pp. 31-43. ISSN 26311666
|
Text
31_cseriné.pdf - Published Version Download (862kB) | Preview |
Abstract
A gyermek iránti szeretet nélkül, a kölcsönös tisztelet nélkül, illetve az elfogadó, befogadó szemlélet, azaz az inkluzív attitűd nélkül a tanítás is, a nevelés is inkább elvárás és kínlódás. Tanulás és tanítás – e kettő, véleményem szerint egymástól elválaszthatatlan, és ez a szemlélet az ember permanens fejlődésének nélkülözhetetlen részét képezi. Jelen tanulmányban arra kívánok rávilágítani, hogy egy ADHD-val érintett, atipikus gyermek és egy felnőtt kapcsolatában maga az ADHD jelenléte milyen társas készségeket, szociális kompetenciákat igényel, fejleszt, hogyan lehet általa tanulni és tanítani. Továbbá egy társadalmi célú részvételi akciókutatásra hívom fel a figyelmet, amely során oktatási célú innovatív módszereket, lehetőségeket kutatunk, alkalmazunk, elemzünk, és az eredményt később publikáljuk.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 09 Dec 2024 11:03 |
Last Modified: | 09 Dec 2024 11:03 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/211288 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |